Gå til innhold

Luksusproblem...Fått to jobber...hvilken skal jeg velge??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge er samme type jobb og samme lønn.

1. 100% vikariat som varer ett år. Lite kontor.

2. 100% fast stilling. Større miljø, mer utfordrende tror jeg...

Har mest lyst på jobb nummer to... Problemet er at jeg fikk beskjed idag om at jeg fikk denne jobben, og at jeg har takket ja til jobb nr.1...

Noen som vet hva oppsigelsestiden på en jobb (vikariat) man har sagt ja til men ikke begynt i er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt den faste stillingen uansett, en sitter mye tryggere der enn i et vikariat. Dersom du har sagt ja til jobb nr 1, men ikke begynt ennå, ville jeg bare tatt en telefon til arbeidsgiver og sagt at pga diverse omstendigheter må du dessverre takke nei til stillingen du allerede har sagt ja til. Dersom du har begynt i jobben, er det mest vanlig med to ukers oppsigelse (selv om noen firma praktiserer at innforbi en mnd kan du gå på dagen). Er liksom ikke vits i for arb.giver å gi deg opplæring på en stilling for to uker.

Lykke til!

Skrevet

Oppsigelsestiden vil variere ut i fra hva som står i stillingsutlysningen. Vil tro at den er på maks en mnd, muligens bare 14 dager. Men dersom du ikke har takket ja skriftlig burde det ikke være noe problem å sno seg unna jobb nr 1

.

Skrevet

Helt klart nummer 2. Takk ja til denne, og bare sett forbehold om startdato.

Ring og snakk med stilling 1 og forklar situasjonen. Jeg tipper du max har 1mnd oppsigelse, men det må du nesten se i arbeidskontrakten din. De kan jo umulig være interessert i at du starter i en jobb og sier opp med en gang uansett. Ubehagelig, men alle bør skjønne at fast stilling lokker mer enn vikariat.

Skrevet

Tusen takk for svar... Uff, sunes dette er så utrolig ekkelt, og blir feil uansett hva jeg gjør... Jeg vet med meg selv at hvis jeg hadde fått tilbud om begge jobbene samtidig, ville jeg valgt nummer 2. Blir helt kvalm bare ved tanken på å skulle ringe jobb nummer 1... Kan jeg sende en mail?!? Vet det er feigt, men jeg blir helt dårlig av sånt her...

Skrevet

Jeg ville ringt dem. Slikt kan skje.

Skrevet

Du kan nok sende en mail, men jeg ville ringt og gitt beskjed uansett.

Rett og slett fordi dette ikke er en lett situasjon, og arbeidsgiver vil sette pris på at du er ærlig og rett frem.

Skrevet

Tenke litt idag så får jeg ringe imorgen.

Skrevet

Du ringer og sier fra med en gang. jo snarere du gjør det jo bedre. da har de på jobb nummer en mulighet til å få inn noen andre kjapt. :)

Heldiggris- Tenk å få tilbud om to jobber.. :) Jeg sliter med ¨å få en.

Skrevet

Har du skrevet kontrakt på den første?

Om ikke kan du nok trekke deg.

Vanlig med en mnd oppsigelse på vikariater.

Skrevet

Har skrevet på det svarbrevet man får når man får en jobb, hvor man enten må takke ja eller nei til jobben, og sende tilbake... Prøver nå uansett jeg. Er litt tid til jeg egentlig skal begynne der, så er det en måneds oppsigelse så rekker jeg ikke begynne engang... Uff, hadde aldri trodd jeg skulle havne i en slik situasjon...

Skrevet

Hvis du ikke har skrevet under så er det jo ikke for sent å snu.

Skrevet

Så lenge du ikke har skrevet noe kontakt, har du ingen oppsigelsestid..

Det du gjør er at du ringer dem sier at du har fått en annen FAST jobb. Det arbeidsgiver da gjør er at de ringer den som var innstillt som nr 2 på jobben og tilbyr dermed denne personen jobben i stede;)

Skrevet

Du må ringe med en gang i morgen tidlig.

Skrevet

Som andre her nevner må du si fra så fort som mulig.

Forklar akkurat som du skriver her at du har fått tilbud om en fast og mer utfordrende jobb.Det vil selvfølgelig frustrere jobb1 litt når nyheten slippes, men dette vil de ha forståelse for. Hvis ikke så er de urimlige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...