Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Hvorfor ikke lage en seng med hel liggedel. Altså bare rene plater... Kan jo eventuelt ha litt sprinkler opp, for at det ikke skal se veldi klaustrofobisk ut, men nå liker jo babyer å ha det lunt rundt seg uannsett??? Og ja, skjønner at navnet sprinkleseng indikerer at der må være sprinkler, men dere skjønner poenget mitt!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Uten sprinkler hadde det jo ikke vært en sprinkelseng dumma
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Det er vel for at foreldrene skal kunne se inn, og for at det ikke skal blir så tett hvis barnet legger seg helt inn i veggen...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Hvis barnet ruller mot sengekanten er det en fordel at det fortsatt får puste. Det blir også bedre luftgjennomstrømning i en sprinkelseng.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Ikke særlig gode grunner... Fordi: -Man kjøper sengekant (det ville jeg btw hatt nedi uannsett for senga ser go'ere ut) Men når poden blir så stor at han knær rundt om natta, kan man ta sengekanten bort uten å være redd for at han skal sette fast en fot eller en hånd. - Jeg klarer å reise meg å se oppi senga til poden. Og det gjør 90% av alle foreldre,
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Klokka tre om natta er jeg glad jeg slipper å reise meg for å se ned til poden.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 Hvis du presser hodet ditt mot en vegg får du lettere puste enn om du trykker det mot en pute... Eller er det bare meg?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #9 Skrevet 21. oktober 2010 Se for deg at du selv skal ligge med 1,80 - 2 meter høye vegger på alle fire sider av senga di som i tillegg er enkel. Tenker lufta blir herlig frisk etterhvert nedi der.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #10 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg bruker ikke å våkne å se til poden uten at han gråter. Og da må jeg reise meg uannsett....
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #11 Skrevet 21. oktober 2010 Så du tror at ungen blir kvalt hvis den ruller mot sengekanten og det ikke er sprinkler?? Vi har en gammel "sprinkelseng" fra 50 tallet som er tett nederst (der barnet har hodet) og sprinkler øverst. I denne sengen har min mor og hennes 5 søsken, jeg og mine søsken, flere av søskenbarna mine og mine 4 barn sovet i de 2-3 første leveårene sine. Aldri har noen blitt kvalt og ikke kan jeg tenke meg at luften har vært dårligere i denne sengen enn andre. Derimot har jeg opplevd med mine barn at denne sengen er "tryggere" å sove i enn en vanlig, åpen sprinkelseng..
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #12 Skrevet 21. oktober 2010 Som sagt så trenger det ikke være vegger hele veien. Bare der nede som det er fare for at armer og føtter kan stikke ut. Det kan også være sprinkler hele veien ned i fot- og hodeende for å løse luft-"problemet". -Og dessuten så ligger de jo nedpakket og innpakket i vogna. Er det noe bedre??
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #13 Skrevet 21. oktober 2010 Vogna har ikke så høye vegger, og det er mer begevelse i lufta siden du er ute. Med mindre du er den av de DIB-forhatte som henger teppe foran.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #14 Skrevet 21. oktober 2010 Det er den dummeste sammenligningen jeg noen gang har hørt!! Selvfølgelig blir det dårligere luft om du ligger nede i en 2 meter høy kasse, enten man er 180 cm eller 60 cm. Men det går da ikke an å sammenligne en babyseng med en "voksen" utgave...... helt ulogisk, men litt morsomt ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #15 Skrevet 21. oktober 2010 Skjønner ikke helt hvorfor vi diskuterer dette, og i allefall ikke hvorfor jeg ikke kan la være å hive meg med:) Uansett, ser ikke problemet. Men en ting er sikkert; med hel del nede og sprinkler over vil det ikke ta lang tid før småtten klatrer ut av senga. Datteren min lå i hel sprinkelseng og klatret ut da hun var 22 mnd, hadde hun hatt en hel del å sette foten på hadde hun vel klatret ut et halvt år før tenker jeg. Ikke godt å våkne til lyden av et barnehode som treffer gulvet. Og sammenligning med vogn er jeg ikke helt med på... For de som henger noe over åpningen eller har de forferdelige overtrekkene som i tillegg festes i kalesjen og kun etterlater et lite pustehull kan jeg seg at lufta blir dårlig, men ellers ligger jo barnet med full åpning og nærmest på høyde med kanten.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #16 Skrevet 21. oktober 2010 Ja, akkurat det var så dumt at jeg orket ikke kommentere det engang.. Men hvorfor er dere så imot det egentlig? Ville jo vært mye tryggere for babyen.. Skjønner ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #17 Skrevet 21. oktober 2010 Barnet er 80 cm, sengekanten er omentrent det samme. Voksne er 180, derav omregningen til høyde på siden... dah
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #18 Skrevet 21. oktober 2010 Dette var det smarteste innlegget til nå. Det var et godt poeng! Okei, ny patent må tenkes ut
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #19 Skrevet 21. oktober 2010 Skjønte det, men det er jo en helt urealistisk sammenligning. Det blir jo ikke det samme!!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #21 Skrevet 21. oktober 2010 Bruk reiseseng i stedet! Høye kanter, men babyen kan samtidig få både luft og utsyn/innsyn. Da unngår man også problemet med barn som bruker sprinklene til å klatre over eller barn som setter seg fast mellom sprinklene. Og ikke minst den evindelige utkasting av smokker mellom sprinklene... Kjøp ekstra madrass, de som følger med er litt for tynne.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #22 Skrevet 21. oktober 2010 Ha ha ha ha..... selvfølgelig blir ikke det det samme! Hvor dum er du??
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #23 Skrevet 21. oktober 2010 Lufta beveger seg i senga uavhengig av om den personen som ligger i senga er 80 eller 180. Luftgjennomstrømningen påvirkes ikke av lengden på personen! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå