Gå til innhold

Haha, nå sliter mannen min! Og jeg gosser meg:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I over 3 år har jeg mast om at han må begynne å vaske klær han og. Vi har 3 barn og klesvasken hoooooper seg opp. Jeg føler at jeg konstant må huske på å sette på en maskin, henge opp klær, legge sammen klær osv. I løpet av de siste 2 årene har mannen min satt på kanskje 5 vaskemaskiner, og for noen uker siden fikk jeg nok! Jeg sa at jeg ikke gadd å vaske klærne hans lenger og at han fikk ordne det selv. Jeg skulle konsentrere meg om mine klær, unga sine klær og håndklær ol. Han sa det var helt greit.

Hehe, men problemet er at han ikke har satt på en eneste maskin med klær, og nå begynner han snart å gå tom for sokker, boksere og skjorter. Før han dro på jobb i dag spurte han om jeg kunne vaske skjorter for han, men da sa jeg at jeg måtte sette på klær til unga.

Jeg er kanskje ondskapsfull, men hva skal man gjøre for å få mannen til å skjønne at det er litt jobb med denne klesvaskinga hele tida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

....og du er hjemme mens han jobber, også gidder du ikke sette på en vask for han?

 

Du er barnslig synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har fri i dag. Men jeg er jo ikke det til vanlig. Jeg har satt av dagen til å handle vinterklær til unga, hus- og hagearbeid.

 

Han gidder aldri sette på en eneste vask med noe som helst. Mulig jeg er barnslig, men jeg liker ikke å føle meg som moren til mannen min heller!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort akkurat det samme som du har. Bare jeg holdt ikke ut like lenge som deg..! Hehe. Men da han begynte å vaske tøy, så viste det seg at han ikke kunne sortere, pluss at han vasket mine klær også, så alt ble farget i forskjellige farger. Og da fant jeg bare ut av at han kunne få lov til å få en annen jobb istedet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var på sin plass at han vasket sine egne klær jeg:) Du gjør deg selv en bjørnetjeneste Hi, han har bare godt av å vite hvor mye jobb det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er den eneste måten å få han til å lære å bidra. Men jeg har samme erfaring som 11:54; de er utrolig dårlige til å sortere, hvilket resulterer i at ull havner i tørketrommelen og blir ødelagt. Men hvis han KUN vasker sine egne klær er vel det også en fin måte å lære på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på, han må nok lære "the hard way." Synes det er naturleg at ein delar på klesvasken, og at han vaskar sine eigne klede er iallefall det minste ein kan forlange. Her har me dunkar for lys og mørk 40 graders vask, ein 60 graders dunk og ein dunk forbeholdt mor for ulltøy og andre ting ein må vere forsiktig med ;-) Då kan den som har tid, og/eller byrjar å få det slunkent i skapet sitt setje på vask når det høver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er klesvasking mannens jobb. Han er FOR nøye, og kommenterer/irriterer seg over hvert minste plagg jeg vasker "feil" (feks en blå håndduk sammen med rosa/lilla), en sokk som har forvillet seg inn med ulltøy, en svart bukse sammen med rødt tøy osv.. Jeg orker ikke å høre på det, så jeg vasker nesten ikke klær.. Det "ironiske" er at jeg aldri har vasket noe så feil at noe har farget av, men det har han....han får nå bare holde på..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la han lære på den harde måten. få han til å vaske klærne sine selv..

 

heldigvis har jeg ikke dette problemet. her er vi to voksne og to barn. men vi begge gjør like mye hus arbeid. begge vasker klær...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , det er jammen på tide at mannen din setter på noen maskiner han også. Han kan jo hjelpe deg i helgene f.eks

Eller om han hadde satt på maskinen om kvelden, før dere legger dere. Så kan du ta de ut og evt. putte de i tøreketrømmelen om morgenen. Da er jo klærne tørre til kvelden og dermed har mannen tørre og rene klær til dagen etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, dette har jeg gjort også med samme utfall som en over her at han sorterte dårlig, fikk med litt av mie klær også, så for å unngå flere tovede skandaler så tar jeg klærne, men han støvsuger og vasker gulv. Det funker ypperlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på den en gang jeg også, men fant ut at det ble mer jobb for meg å sortere hans klær ut av skittentøyet enn å bare vaske de. Pluss at han heller ikke kan sortere eller skjønne hvor mange grade han skal ha osv...

 

Så her fant jeg frem en egen balje til mannen min. Når klærne var tørre så slang jeg hans i baljen også måtte han brette de selv;)

 

Nå stryker jeg alt av klær da, så ble jo litt mindre å stryke på meg også, for det gidder jo ikke han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd meg jeg også, men satt igjen med flere maskiner fargede klær. Laga bare mer-arbeid for meg.

Nei, jeg får akseptere å vaske klær jeg, og så får jeg nyte synet når mannen skifter dekk, lapper taket eller rydder rundt huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...