Gå til innhold

Er det vanlig at brudeparet ikke betaler for brudepikenes kjoler??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren min skal være brudepike for et familiemedlem til våren. Og hun forventer at jeg skal betale kjolen hun har valgt ut... En kjole til over 1000kr... Er det vanlig praksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NEI. Det hadde jeg ikke godtatt. Enten så betaler brudeparet kjolen de har vlagt ut eller så sender du datteren din i en valgfri kjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei..enten bruker hun sine egne klær eller så betaler brudeparet.... Jeg tror jeg ville takket nei til denne "æren" da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi måtte betale brudepikekjolen selv, trodde heller ikke det var vanlig. vi fikk selv velge ut hvilken kjole men det måtte være ca lik farge som bruden sin. vi fant en fin brudepike kjole til rundt 600. syntes det var dårlig at vi måtte betale, men ville ikke lage noe krangel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

datteren vår var brudepike i sin tante sitt bryllup, vi betalte kjolen selv da vi fikk besjed av henne at hun hadde undersøkt og det var det som var mest vanlig. vi måtte kjøpe både kjole og sko, men her ble det ikke hvite sko som hun ønsket, vi kjøpte noen sølv sko slik at hun kan bruke de som finsko senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo nettopp det jeg mener også... Reagerer på at det blir forventet.. Jenta mi gjør jo tross alt brudeparet en "tjeneste"..

Ikke bare kjolen, men det kommer jo sko, oppsett av hår etc i tillegg....

 

Men hva skal man si liksom? Er ikke så lett å ta denne "diskusjonen" heller, vil jo ikke virke "smålig" osv....

Uff, kjip situasjon :(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke godtatt. Skal man gifte seg og velger en brudepike, kan man ikke kreve at foreldrene skal stille med kjole, sko, blomst, smykker, håroppsett, stell av negler osv, det kommer jo fort på flere tusen. Dersom det derimot dreier seg om brudepiker/svenner som får klær som også kan brukes senere (som feks litt nedtonede kjoler, eller vanlig dress) hadde jeg kanskje gått med på å spleise på selve klesplagget, om vi fikk beholde det etter vielsen. Men å stå økonomisk ansvarlig for brudepike/svenn? NEI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg hørtes rart ut.

Men skjønner godt at det er vanskelig å ta opp.

Hadde det vært meg hadde jeg rett og slett ikke hatt råd til det. 1000 kr i kjole+sko og diveres tilbehør. I tillegg skal man jo gjerne ha på seg noe selv og kjøpe gave.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde droppa hele bryllupet og sagt at vi dessverre ikke har råd til kjoler/oppsett og lignende til flere tusen. Eller droppet gaven til brudeparet. Å gifte seg er DYRT, og når man skal forlange mange tusen fra hver gjest i utdrikningslag, og kjoler til 1000 kr til brudepikene, blir det for drøyt. Går ikke an å få i både pose og sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det vanlig å betale halvparten hvis det er en kjole som brudepiken får beholde etterpå. Hvis ikke så betaler selvfølgelig brudeparet for den. Brudeparet betaler også for oppsett av hår og annen pynt da dette som oftest blir gjort av samme frisør som pynter bruden og dermed blir bakt inn i prisen. Sko kjøper man selv da disse jo som oftest kan brukes flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...