Gå til innhold

Klasseklubb 1 klassinger - noen råd & erfaringer ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på foreldremøte igår kveld der noen veldig overivrige klassekontakter banket igjennom at vi måtte starte opp med klasseklubb hjemme hos hverandre. Ca 5 unger i hver klubb, mix med jenter og gutter. Fordel at de som var i gruppa ikke var de som lekte mest sammen på skolen ....

 

Sånne ting som dette gjør meg helt svett!!!

Jeg mener ikke å være usosial , men sånn tvangs kos hater jeg å få trødd nedover meg.

Mitt barn leker dårlig i store grupper. Så når han har noen med hjem fra skolen så er det 1 om gangen.

 

Er det noen som har god erfaring med dette?

Trenger tips & råd for hva som er kjekt å finne på i 2 timer ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

Jeg har ikke erfaring med dette opplegget (har en 1klassing), men hvis de får spise litt først eller midt i så burde tiden gå rimelig fort. Forslag til aktivitet kan være:

 

Legoklubb - alle tar med litt lego - bygg ivei.

Spilleklubb med brettspill - Forutsetter endel deltakelse fra foreldre.

Hvis dere har nintendo wii el. med flere som kan spille mot hverandre så kan det være en idé.

Baking - litt tidlig, men pepperkakebaking kan jo holde dem i ånde en stund. Ta med former, du stiller med deig, opplegg og pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj - det hørtes faktisk veldig slitsomt ut! Hvor ofte skal denne klasseklubben være da? I tillegg til alle bursdager ol. Tror jeg hadde følt at det var "over the top" jeg altså! ;)

 

Men forslag til aktiviteter:

Ute leiker - vi går jo mot vinter og aking bl.a.

Lage julepynt.

Lage marsipanfigurer.

Hvis dere skal spise så kan de jo f.eks trille ut hver sin lille mini pizza og legge på det de vil ha også kan de leike mens pizzaen steker :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...