Gå til innhold

Skjønner ikke ang. Sykmelding!?


Lava81

Anbefalte innlegg

Er i uke 29+6 nå og har vært sykmeldt for kynner i en uke nå... Fikk snakket med legen min idag å hu har sykmeldt meg i 14 dager til!? Mitt spørsmål er da: Hvorfor sykmelder dem en bare litt og litt når begge hu og jeg vet at jeg ikke kommer kunne gå tilbake til jobb!?? Går og står hele dagerne på jobben min og har allereden fått 50% sykmelding pga. for mye pålastning på kroppen min! Og jeg kommer jo ikke bli lettere jo næmre termin jeg kommer! Så jeg skjønner ikke helt.. Blir bare at men bekymrer seg for ekonomin sin hvis jeg ikke blir sykmeldt frem til termin uten må søke etter svangerskapspenger, som da tar en hel evighet at få!:o(

Noen her som også blir sykmeldt litt og litt?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen har egentlig ikke lov å sykemelde lenger enn 14 dager av gangen.. Om du er syk vil du uansett ikke kvalifisere til svangerskapspenger da det er en ytelse til friske gravide som har jobb som er til fare for fosteret der arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge...

Om du har sånne plaget at du ikke kommer ut i full job igjen vil du nok helt sikkert få videre sykemelding, men legen har som sagt ikke lov til å sykemelde deg helt fram til termin - det må gjøres for 2 uker - 1 mnd av gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Anonym!

Har snakket med legen min å hun sa at sannsynligvis kommer jeg ikke få gå tilbake til jobben min! Skal møte hu etter disse 14 dagerne å så får vi se.....

Men takk for ditt svar, nå skjønner jeg litt bedre! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, legen har jo lov til å sykmelde deg opp til 1 mnd. MEN hvis du ikke går til fastlegen så er det noe anna.

Hadde bare spurt om å få en mnd om gangen jeg pga økønomien. Men du kan jo likevel gå dit hver 14.dag for å "vise" at det fortsatt går dårlig. Hvis du er frisk er det jo bare å friskmelde deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være glad du ikke blir satt på fødselpenger, de får du nemlig ikke feriepenger for, men det gjør du av sykepengene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde man fikk feriepenger ved å ha svangerskapspenger, men ikke sykemld. jeg...

 

Hva er forskjell mellom fødselspenger og svangerskapspenger,- er det kanskje det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...