Gå til innhold

Mellomrom mellom fortennene.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente på 13 som har dette særpreget.

Et tydelig, men ikke veldig stort, mellomrom mellom tennene. Det er hun KJEMPEMISFORNØYD med.

 

Men nå ser det ut til at det er det nye de ser etter i modellverdenen:

 

http://minmote.no/index.php/2010/09/na-er-dette-inn/

 

Kanskje hun blir mer fornøyd hvis hun får vite det.

 

Er det noen av dere som har det, eller har barn med Totth gap"?

Er det noe dere har tenkt på i oppveksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kanskje ikke helt pepagogisk å prøve å få henne til å like mellomrommet fordi modellene har det, de er ikke alltid de sunneste rollemodellene?

 

Jeg hadde mellomrom mellom fortennene da jeg vokste opp, men det gikksammen da jeg måte klippe leppebåndet mitt. var aldri noe problem, savnet det til og med litt da det var borte, de fleste syntes jo at det var søtt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det er sant. Modeller er kanskje ikke de beste forbildene.

Men jentene ser jo i moteblader, blogger osv., og det er jo ikke til å komme fra at deres oppfatning av hva som er pent kommer fra slike steder.

Så hvis det kommer flere og flere "pene" i media - med mellomrom, vil hun kanskje bli mer fornøyd. Jeg kommer nok ikke til å vise henne linken og si at nå må hun være glad siden det er jenter med mellomrom modell-jegerne leter etter.

Jeg synes jo såklart at hun ser helt fantastisk ut med det mellomrommet, uavhengig av hva motebransjen mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei lita glippe mellom de fire framtennene, og det plaget meg kjempemye. Jeg smilte aldri på bilder, likte ikke prate med fremmede for at de kunne se det, stod timesvis foran speilet med tyggis pressa bak tennene for å se åssen det så ut med tette tenner osv.

Hadde pene, sterke, hvite og rette tenner, men den glippa hata jeg. Fikk mast meg til regulering, så jeg ble endelig fornøyd med tennene mine etter jeg fikk den av rett før konfirmasjonen.

 

De gled litt ifra hverandre et par år etter, men var ikke så mye. I voksen alder har jeg fått satt på en slags plast(?) rundt tennene der mellomrommet er, det kan kanskje være et alternativ for jenta di, om det kun er mellom fortennene? Da slipper hun regulering.

 

Grunnen til at man får glippe er at tennene i underkjeven heller litt ut, og da må tennene i overkjeven spre seg litt for å gi riktig bitt/passe til underkjeven, så man må som regel ha regulering både oppe og nede.

 

Men du kan jo vise henne mote.bildene først da, kanskje hun kan synes det er litt okei ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

Det er jo veldig synd at man skal gå rundt og være misfornøyd for noe som faktisk kan være pent.

Foreløpig trenger hun ikke regulering - det måtte i såfall bare være av rent kosmetiske grunner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trengte heller ikke, men maste meg som sagt til det pga mellomrommet, som jeg absolutt ikke syntes var fint. Det kan jo være at visdomstennene kan presse glippa litt mer sammen, men det er jo ikke sikkert.

Ta en prat med henne hos en tannlege og hør hva han/hun foreslår, trenger jo ikke gjøre noe, men en faglig vurdering av hva som kan gjøres er jo greit for jenta di å ha med seg. Som sagt, så kan sånn plastikkgreie på sidene av fortennene gjøre underverker, det ser helt naturlig ut og den sitter enda på 12 år etter jeg fikk den.

 

Når man først har fått for seg at man ikke liker det, så bare er det sånn. Mote eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mellomrom mellom fortennene:)

Har aldri vært noe problem for meg,aldri blitt erta eller noe.Det er heller ikke noe jeg har tenkt så mye på selv,ble spurt da jeg var liten om jeg ville ha regulering,men det hadde jeg ikke lyst til.

Har alltid blitt omtalt som pen,aldri hatt problemer med gutter,og flere har sagt at jeg ikke må finne på og få bort mellomrommet,fordi det er så søtt og det er "meg".Ble også "oppdaget" av en modellagent som ung,var og tok prøvebilder hos et modellbyrå,men jeg syntes faktisk ikke det var noe gøy.

Så det å ha mellomrom mellomm fortennene er ikke så ille:)

Blandt afrikanere er mellomrom et symbol på rikdom...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo... har dere sett Madonna?? Eller vår hjemmelige Samsaya?

 

Alt som skiller seg ut, om det er rødt hår eller mellomrom eller hva som helst, er fryktelig når man er 13, men de fleste kommer over det og blir stolte av sitt særpreg. Og kommer datteren din aldri dit, så kan hun fikse på dette selv, senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...