madame Mim Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Hva er kriteriene for et mastergrads studium? Jeg har 160 stp ( en bachelor ) og 9 års arb erfaring innen yrket? Hva trenger jeg mer for å komme inn? Har ikke tatt noen små studier eller vidreutdanning. Har kunn de 160 stp
tante grusom master of law Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Det er forskjellige opptakskrav på hvert studium. Du må nesten ringe eller gå til ditt universitet og spørre, eller se på nettsidene for studiet (eventuelt samordna opptak). Og så kommer det an på om din bachelog grad er relevant som bakgrunn for den masteren du ønsker. Det kan være at du må ta hele masterstudiet, ikke bare de to siste årene. Men det visste du kanskje.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Ja, at man har en mastergrad betyr vel i utgangspunktet at man har en utdannelse på 5 år.... Slik som bachelor er 3-årig. Man kan jo ta Mastergrad i "hva som helst" nå, så vanskelig å svare på uten at du sier noe om hvilket fag dette er innenfor. Selv har jeg ett år igjen av mastergraden min (Master of Science --> tidligere siv.ing). Har allerede en bachelorgrad i samme emnet (ingeniør).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå