Gå til innhold

begynne med vinterstøvler nå? østlandet


Jeg har nå 2 sjefer i huset.

Anbefalte innlegg

Var -5 til morgen i dag. Men er jo ofte + grader på dagen enda. Blir det for varmt. Skoa til minsten var blitt for små og for å slippe å kjøpe nye nå eller andre sko som nesten ikke blir brukt. Dro jeg fram vinterstøvlene. Men vet ikke helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her satte jeg på vinterstøvlene i morges var -10. Men ser at det er flere i bhg som har brukt de en liten stund. Bor også på Østlandet.

 

Ikke for å kuppe tråden din, men kanskje du kan svare. Alle maser om Cherrox, er det nødvendig med Cherrox. Ser det er en del som har brukt i bhg nå, selv på tørre dager, men jeg har har Viking Goretex høstsko til gutten min. Har lurt på om det klarer seg med vinterskoene, disse er også Goretex, eller bør jeg ha Cherrox eller lignende støvler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hvertfall begynt å bruke vintersko og vi bor i Bergen. ligger vel på rundt 0 grader å litt snø. tror nok det går fint, trenger jo bare ha en tynn sokk nedi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til deg som spørr ang cherox, vil anbefale doc boots, det har vi kjøpt iår, ifølge butikken er dette mye bedre enn cherox, vesla syntes de er veldig god å gå med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken butikker er det som fører Doc Boots? Er det vanlige skoforretninger? Har hørt om disse, men ikke sett de noe sted:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her han han på 4 begynt med vinter støvler for jeg mått kjøpe nye og kjøper ikke høst sko itillegg...

Eldste som er 6 har "høst" sko som jeg kjøpte på salg i våres:) men vi har funnet frem vintersko til han også... bedre å være varm enn kald på beina syntes nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har valgt bort cherox. Har ikke hatt det til mine to. Er bare en kort periode de blir brukt. Har heller litt store gummistøvler så de får en tykk sokk oppi. Ellers bruker de vinterstøvler som er gankse vanntette. Skjelden de er så lenge ute på sånne dager uansett. Blir så sinnsykt mye sko/støvler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har alternativene i det siste vært vintersko, nye sko eller joggesko hvor det nesten har gått hull på tåa og vi har brukt vintersko. De dagene det har vært for varmt til dem på dagen har det stort sett vært regn, så da har han brukt støvler med ullsokk i (burde vel kanskje ta med cherroxene til barnehagen også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Doc boots fremfor cherrox ja! Kjempe gode sko som puster og det gjør ikke cherrox.Tåler ned til -20 gr.Kjøpte våre på Eurosko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag da det var minus 7 ble det vinterstøvler på alle 3!

Lilleknott har brukt de noen dager nå og han er egentlig veldig varm av seg, men nå har jeg brukt en tynn ullsokk på han slik at han er varm og god, men ikke blir svett og klam:)

 

De eldste bruker duck boots og vinterstøvler om hverandre om dagen. Joggesko (timberland goretex) har stått noen dager nå, så tror faktisk jeg kan legge de vekk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ryddet bort alle joggesko, gummistøvler og høstsko. Bare vinterstøvler og cherrox her om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i Bergen, men har tatt fram vinterskoene ja. Både til meg selv og ungene.

Eldstemann har Dock Boots som brukes når det er plussgrader, mens mellomste som ikke løper like mye rundt har brukt vinterskoene en stund allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi bare høstsko enda, med tynn ullsokk i. Nå har jeg en varm unge og hun er snart 3, så sitter ikke på rumpa uten å røre seg så mye slik de minste gjør, så vintersko nå synes jeg er altfor mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...