Gå til innhold

Hva gjør dere som ammer når ungen begynner å bli så stor at dere kan ta dere en tur ut?


Sierra

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke begynne å tenke på å dra ut på byen, eller være borte lenge for noe på flere måneder enda.

Men jeg begynte å tenke litt på det fordi. Hva gjør man når man er ut i festlig lag (evt. andre ting, bare man er borte i flere timer) og melken begynner og presse på?

 

Dere pumper kanskje på forhånd, men hva med etterpå? Drar dere hjem for å pumpe, gjør dere det borte, eller lar dere det være, og hiver innpå med ammeinnlegg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde med meg pumpe, og pumpet litt. Jeg var vel ikke ute før babyen var minst 8-10 mnd tror jeg og da hadde jeg en mer etablert melkeproduksjon slik at melkespreng ikke var noe særlig problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har sovet fra kl 19-20 og til kl 2-3 om natta uten å få mat fra de var ca3mnd, så det har aldri vært noe problem for meg å gå ut på kvelden. De gangene jeg har vært ute, så har jeg ammet rett før jeg har dratt og så pumpet meg rett før jeg har lagt meg, da har det holdt til morgenen etter uten problemer. Stort sett drakk jeg aldri mer enn at jeg kunne amme igjen om morgenen, så da var det heller ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge barna her vel vært rundt 6 mnd før jeg var borte fra de over litt tid, altså en kveld og litt utover natta. Hadde med meg pumpe eller håndmelket litt de få gangene jeg var på fest. Hadde ikke klart det uten, vondt med spreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...