Gå til innhold

Baby 2 uker - være med på FNkafe i bhg eller ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst å gå for storebror sin skyld, men føler 2 uker er litt tidlig å ta med en så liten baby inn i den bakteriebomba bhg er.. i tillegg kommer jo all støyen og alle folka..

 

Pappaen skal gå, så vi møter opp, men bare hadde vært gøy om alle kunne gått, men jeg tror ikke jeg tar sjansen.

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig ville jeg gått. Greit nok at det kan være en barkteriebombe og at det er mye støy der, dette vil jo bare hjelpe babyen din med å styrke immunforsvaret sitt. Noen er bare så overbeskyttende.

*himlermedøya*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååkei, takk for lettere dømmende svar *himlermedøyatilbake* :P

 

Trodde det het seg at man ikke skal utsette så små spedbarn for smitte så tidlig, men mulig jeg tar feil da..?

 

Andre?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dessverre ikke hva som er lurt og ikke, jeg er gravid for første gang. Jeg hadde kanskje vært der en liten stund?

 

Egentlig svarer jeg helst fordi jeg synes det andre svaret du fikk var så dustete:) Skjønner godt at du spør om det, og veldig greit å høre med andre hva de synes, så lenge man får vettuge svar, vel å merke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk Mini84, godt det ikke bare var meg som reagerte ;)

 

Når du sier være der en liten stund, så bringer det meg til et annet spørsmål - nemlig hvor lenge varer en sånn tilstelning i bhg? Det står fra 15.00 til 16.30 men må man være hele tiden eller er man ferdig når de har opptrådt og man har handlet kunstverkene?

 

Jeg skjønner at du kanskje ikke kan svare siden du er gravid med din første (grattis forresten) ;) Men det er første året jeg har unge i bhg så jeg er ganske fersk på dette, så hvis noen kan svare blir jeg glad :)

 

HI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette spørsmålet er helt greit.

Jeg hadde nok gått og vært der en liten stund hvis det ikke ble for mye kav. Hadde nesten samme problemstilling da minsten var 3 uker. Jeg gikk ikke da hun hadde kolikk og både spising og soving var en kjempeutfordring med hyling etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir det mindre støy og bakterier om 2-3 uker, nei, tror ikke det. Men dere tenker at da at babyen større. Ok, jeg forstår. Men så lenge barnet er friskt og raskt ser jeg ingen hinder i at babyen skal få "leve livet".

Før lå man på sykehus hele uka, nå reiser vi hjem rett etter fødsel om vi i hele tatt var på sykehuset. Man skulle ikke ha med barnet ut på så og så lenge.... bla...bla...bla.... mye har forandret seg og alt fortsetter å forandre seg. Det beste er å gjøre det hver enkelt syntes er best for seg og sine, mitt svar 10.03 er min generelle oppfattelse av mangfoldet av dagens mødre. Jeg er sikker på at det finnes en minst liten håndfull her inne med barn over 15 år som kan forstå mitt første svar.

Svaret var ikke ment som et hån mot hi eller andre. Men se dere rundt, lyse rosa ferske nurk ser vi jo overalt. På kjøpesentre, arbeidsplasser, tivoli, butikker, tannlegen, i skogen, i barnehager, skoler, bursdager.....osv.

Dagens barn er med mamman sin over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær der så lenge som det føles riktig, eldstebarnet vil sikkert vise frem babyen sin og det er viktig at dere har tid til å sitte litt. La barna avgjøre om det blir 5 minutter eller en hel time, det viktigste er at dere er der for barna deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger helt sikkert ikke være der hele tiden, husk folk kommer jo fra jobb og ikke alle har anledning til å være der kl 15.00:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dratt dit og enten hatt med vogna og fortalt barna at babyen i vogna må få være i fred og sove, eller hatt med babyen i bæresjal, meitai el, der ligger jo babyen helt "pakket inn" og får være i fred. Blir babyen veldig urolig av å være i bråket, så kan jo heller du og babyen dra hjem tidlig.

 

Hos oss kommer folk når de har mulighet etter jobb når det er foreldrekaffe i barnehagen og de går når de må, det er få som er der hele tiden. De fleste gjør det de kan for å få med seg underholdningen, men det hender noen dukker opp når den er ferdig fordi de ikke har hatt mulighet til å komme seg fra jobben i tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke å være overbeskyttende å lure på om en 2 uker gammel baby bør bli utsatt for støy og smitte, men sånne svar må man dessverre regne med her inn på anonymforum....

Jeg er ikke noen ekspert på dette, men jeg ville nok tatt med babyen. Så lenge babyen er frisk og ikke for tidlig født tror jeg ikke det gjør noen skade. Hvis du føler det blir for mye mennesker og støy når du er der, trenger du jo ikke å være så lenge. Storebror setter sikkert pris på at du og babyen er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke dratt. Andre får bare himle med øya til de snurrer rundt.

 

Hva er det med voksene folk som himler med øynene når andre snakker? Helt IDIOTISK! Sier mer om dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jo babyen så liten at du vil jo bære mesteparten av tida, så da er ikke smittefaren kjempestor, men det er jo en viss risiko med å være i store folkemengder, særlig med mange barn. Nå vil jo uansett storebror dra med seg div basselusker hjem fra barnehagen likevel, så helt sterilt kan dere jo ikke leve.

 

Jeg hadde nok tatt med babyen, tenk så stolt storebror blir for å vise frem:-) Jeg hadde med mi yngste i barnehagen til eldste på arrangement ganske tidlig, hun lå bare i armene mine og sov mesteparten av tida. Gikk gravid, fødte og hadde baby i verste svineinfluensa-tida uten at vi vaksinerte oss, var ikke spesielt hysterisk, men med første barnet hadde jeg sikkert holdt meg hjemme, da var jeg redd for alt, hehe.

Minste ble smitta med forkjølelse allerede første levedøgn, storesøster drassa det med fra barnehagen, sånt er ikke så lett å beskytte seg mot, det bare er sånn:-)

 

Vi har også FN-cafè i barnehagen hos eldste nå på mandag til samme tid som dere. Har alle barnehager dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer er jo godt beskyttet for sykdommer de første 6 mnd...Jeg hadde gått om det ikke var for mye stress. Du må vurdere selv, drit i hva noen evt måtte mene om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det som kjennes riktig for deg:)

 

Så lenge pappaen er der vil nok poden ha det fint.

 

Jeg vet i allefall at jenta mi vil være veldig lysten på en kos med babyen, om jeg ikke tar helt feil har vi barn på samme avdeling og jeg kommer til å stå i samme dilemma som deg om ikke mange månedene:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...