Gå til innhold

Noen som vet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å tenke på noe... Sikkert litt utspekulert, men jeg vil gjerne være hjemme med babyen lengst mulig...

 

Når det er f.eks. påske. Lønner det seg da å ta feriedager de 3 dagene før skjærtorsdag i stedet for permisjon? Med permisjon går det vel en uke uansett denne påskeuka? Men hvis man tar ferie i stedet for permisjon denne uka, "sparer" man vel 2 dager permisjon eller?

 

Samme med pinse, himmelfartsdag og evt andre bevegelige fridager?

 

Mulig dette ble knotete formulert, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke bare ta hele permisjonen i ett og så ta ut ferie etterpå? Det blir like mange dager, men mindre knotete å få til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her

 

Det blir jo ikke like mange dager det vel??? Hvis jeg tar ferie de tre dagene før skjærtorsdag, bruker jeg jo ikke feriedager skjærtorsdag, lengfredag og 2. påskedag? Men hvis jeg bruker permisjon, bruker jeg permisjonsdager disse 3 dagene. Så jeg mener man da "sparer" 3 dager med permisjon hvis man heller tar ferie disse dagene. Og hvis man da tar med uka i forbindelse med pinse i tillegg samt himmelfart, så har man plutselig spart 1 uke permisjon med å ta feriedager i stedet for permisjon. Mens hvis man tar permisjonen i ett og ferien etterpå, går man jo glipp av disse dagene?.

 

Skjønner at dette kan virke komplisert og knotete, men vil så gjerne være hjemme lengst mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...