Gå til innhold

Trenger råd: Skal jeg gå på jobbintervju eller ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en avtale om et jobbintervju i dag. Dvs, det er ikke på en spesifikk stilling, men det er et firma som ønsker å treffe meg for å se om de kanskje vil tilby meg en stilling. Avtalen har allerede blitt utsatt en gang, fra deres side.

 

Jeg vil gjerne gjøre et godt førsteinntrykk, for jeg synes det de driver med er veldig spennende, og midt i den gata jeg videreutdanner meg til. Problemet er at jeg har blitt sørpe forkjøla. Jeg våknet nå med sår hals, snørra renner, blank i øynene og nyser så det ljomer! Jeg ser med andre ord ikke særlig delikat ut...

 

Hva bør jeg? Ringe og si at jeg dessverre er syk, og be om at vi utsetter møtet et par dager, eller møte opp syk? Hva ødelegger førsteinntrykket minst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, møt opp. Ta en paracet eller to, bruk nesespray like før og smink deg pent. Det er verre åp avlyse fordi du er forkjølet - gir mistanke om lav arbeidsmoral.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker den nesesprayen som skal stoppe rennende nese? Sånn jeg er nå så sitter jeg med en kleenex i hvert nesebor for det renner konstant, men jeg kan kjøre innom et apotek på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt opp med Kleenex du. Si at du er ganske forkjølet, men gjerne ville møte opp for det om.

Slapp helt av, og si ja takk til en kopp te.

Kommer ikke du, vil nok noen andre komme.

 

Tror nok at intervjueren er et medmenneske, og forstår at selv du kan ha rennede nese. Om han ikke forstår, så vet du iallefall at firmaet ikke er verdt å jobbe for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...