Gå til innhold

Hvorfor står jeg med 0 i formue på skattelistene?


ano`num *17.03.10*

Anbefalte innlegg

Måtte jo bare sjekke opp meg og gubben :P

Meeen, vi står begge med null i formue?

 

Vi har begge penger på konto og verdier i forma av bla bil, campingvogn og hus som står oppført i selvangivelsen.

Hvorfor står det da 0 i listene?

 

Kan det være fordi vi totalt sett har mer i huslån enn i formue slik at det nuller seg ut på den måten?

 

Inntekten min stemte heller ikke.....

Jeg fikk opp inntekt og skatt, nedenfor står det forslag til inntekt, men det stemmer heller ikke. Jaja.....

Det jeg fikk og det jeg har betalt stemte hvertfall; så får denne listen bare være et oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du har lån som er større enn verdiene du eier står du oppført med 0,- i formue.

 

Inntekten du står oppført med er inntekt etter de fradrag du måtte ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nettoformue og nettoinntekt som kommer opp. Har du huslån f.eks som er større en formuen din, så blir nettoformuen 0 kr.

Når du skatter i Norge får du fradrag f.eks på renter på lån du betaler. Disse trekkes fra inntekten din før skatten blir beregnet. Så har du stort huslån og betaler mye renter vil inntekten din se mindre ut i skattelistene. Altså du har mange fradrag. Dersom du på skattekortet opgir at du betaler 50 000 kr i renter pr år, men så ender du opp med å betale bare 40 000 kr, så får du restskatt. Altså du må betale tilbake den skatten du fikk i fradrag som ikke var reell :) Dersom du da derimot betaler 60 000 kr så får du igjen på skatteoppgjøret. Og det er selve skatteoppgjøret som blie lagt ut i går. De faktiske tallene som du betalte i skatt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis fordi du har mer i lån, ja. Ellers er det visst en del feil på skattelistene i år. Min far står f.eks. oppført med ca 500 000 kr i inntekt, selv om den reelle inntekten var ca 3 mill (på grunn av salg av bolig). Og nr ni på listen over Norges rikeste var visst en uføretrygdet fyr som kun hadde en helt normal formue...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...