Gå til innhold

Du vet, jeg var vakker en gang...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke så lenge siden heller faktisk,

Slank, Pen, trekkene i ansiktet, sexy,

Klassisk og søt.

Jeg viste det ikke da, ante virkelig

Ikke hvor utrolig nydelig jeg var.

 

Jeg viste jo at jeg ikke var stygg,

Det var ikke vanskelig å legge merke

til. Når jeg og min mann var ute,

og skulle ut av et utested tok det meg

10 min lenger enn min mann å komme ut

for jeg ble stoppet flere ganger, flørta med

Tillbudt drinker mm.

En gang jeg gikk ned Karl Johan sto

en gjeng med gutter så meg mens jeg gikk

mot dem, fulgte med, og smilte når jeg gikk

forbi... Da jeg var forbi sang de for meg!

DE SANG PRETTY WOMAN etter meg, det var helt

merkelig. Kan ikke lyve og si at jeg ikke

likte oppmerksomheten, blikkene, flørtingen

Komplimangene osv... men det fikk meg

uansett aldri til å forstå hvor utrolig heldig jeg

hadde vert!!

Med utseende altså...

 

Jaja, det var da...

Nå er jeg overvektig, det ødelegger jo alt,

hjelper ingen at jeg prøver, med fine klær og høye heler.

Hår og sminke....

Jeg er FEIT! Hvordan kunne jeg la dette skje???

Det er ikke mulig!

Tårene triller ofte nå, tenker tilbake, skulle ønske jeg

Var denne skjønnheten igjen.

Skulle ønske jeg ikke var en sånn taper! Jeg Klarer ikke!

Har prøvd i 2 år nå, trener til blodsmaken kommer i munnen,

Spiser sundt... en liten stund...

 

Så går jeg ikke ned, så mister jeg motet...

Mannen min forteller meg alltid hvor vakker jeg er, men jeg er ikke det.

Jeg er 2 kg under 3 sifra… Men hvor skal jeg finne motet?

Hvor er den jeg var, hvor er styrken, treningslysten, hvor er jeg??

HVEM har jeg blitt? Jeg HATER, HATER, HATER meg selv, stakkars mannen min

Den vakre sprudlende jenta jeg var...

 

Er bare et skall nå, et helvettes stort skall!!!

 

 

Måtte bare ha det ut, takk for at du leste...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hvordan du svarer når mannen din gir det komplimenter, men ta til deg det mannen din sier til deg. Når han gir deg komplimenter så skal du takk og si at det var koselig å høre. Det verste du kan gjøre er å si: Nei, det er jeg ikke, og lignende. Da vet i alle fall mannen din at du setter pris på hyggelige kommentarer. Det har jeg lært.

 

Jeg var en gang flott og slank, men nå er jeg lubben. Mannen min sier jeg verdns vakreste og nydeligste, kvinnen i hans liv osv. Jeg smiler og sier tusen takk og sier det samme til han. Dette gir i alle fall meg mye bedre selvtillit. Om så bare for noen minutter, så føles det godt. Tro på at mannen din elsker deg, og kroppen din. Sett pris på komplimenter, det bygger opp selvtillitten din.

 

Jeg skal ta en tur til legen, og få han til å hjelpe meg. At jeg har en kontroll i måneden, for at jeg skal holde meg på matta. Der skal jeg veies og kontrolleres. Sette opp en plan med han. Det er viktig å vite hva man skal gjøre og hvordan man skal gjøre det, og da er det lurt å ha med seg fastlegen sin på det. Meld deg på vektklubb.no. Der har jeg hørt om mange som har gått ned.

 

Du er ikke alene om å føle deg slik, men det er bare du som kan gjøre noe med det. Og start med innsiden. Det er den som trenger det mest! Spør gjerne om mannen din kan hjelpe deg, noe jeg er sikker på at han vil. Du må virkelig gå inn for det. Si til deg selv at nå er det nok! Nå skal jeg ta vare på meg selv, for det er jeg verdt! Jeg skal vise alle sammen at dette skal jeg klare. Det er ingen rask vei til slank kropp, og bruk tiden. Ikke gi opp fordi du ikke ser rasultater med én gang. De kommer. Det er helt klart.

 

Det er lov å kose seg med godterier, men spar det til lørdag. Hver gang du får lyst på noe godt, så må du tenke at du har lov på lørdag. Hvis du holder ut litt til, så har du lov. Ta en varm kopp kaffe i stedet. Druer, eller skjær opp litt ananas, appelsin eller lignende. Lag litt eplemos med kanel. Noen som er søtt, men ikke så farlig. Nøtter og yoghurt er kjempegodt. Ikke ha noe snop i huset før lørdag, da er det lettere å spise noe godt. Ha en lapp på godteskapene der det står: Har du virkelig lyst på dette. Tenk på hvordan du føler deg etterpå, eller lignende. Gi deg dårlig samvittighet før du spiser snop, kanskje det er lettere å holde seg unna da.

 

Og husk at det finnes flotte frodige damer også. Stell håret slik du gjorde før, smink deg allikvel. Gå inn i en butikk og spør om hjelp til å finne hvilke klær som passer din fasong. Kjøp deg noen sexy støvletter. Det er kjempefint uansett form. Selv om man er stor, trenger man ikke gå i jobbebukser, slutte å sminke seg osv. Du er fremdeles den samme personen du var før. Det er deg! Du må bare gjenvinne selvtillitten.

 

Håper dette hjalp littegrann. Vit at du ikke er alene, vi er mange mange flere! Og vi skal jammen meg gjøre noe med det!:) Stå på, jeg vet du klarer det. Klem fra medsøster:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man trener og spiser sundt kun for å bli slank og pen, så vil man med 99% sikkerhet ikke greie og nå sine mål.

 

Om man trener for å bli i bedre form, holde seg frisk og sunn, så blir trening og sunn mat en livsstil...

 

Vekt og fasong? Tja, om man lever sundt så VIL man etterhvert oppnå en vekt som er innenfor det normale for sin høyde og kroppen VIL bli strammere...Men det kan ta både 3,4 og 5 år før man virkelig ser at det har skjedd noe....Og det er nesten HELT sikkert at man ikke blir seende ut som da man var 15 eller som Heidi Klum, eller annen filmstjerne eller modell....

 

Jeg har alltid måtte passe på mat og trening, både for helsa sin del og for vekta sin del..Har alltid HATET og trene, men gjort det for ejg "Måtte"..

 

Så "så jeg lyset" og begynte og merke hvor god form jeg er i og hvor mye min livsstil har og si for helsa MI, barna sin helse og familiens velvære,- faktisk..og trening og sunn mat er blitt moro..Og først da greide jeg og få en stabil vekt, bli fornøyd med meg selv og trene mer enn aldri før, uten og tenke på at jeg trener så mye...DU har vært heldig, aldri trengt og kjempe for å ta deg bra ut. Hvorfor trene, når man ser smashing ut UTEN og trene.:HVorfor la være og spise godt, når man likvel ikke blir penere av og la være...Også kommer alder og virkelighet og innhenter en og man blir helt hjelpesløs. Jeg synes egentlig ikke synd på deg, for jeg kjenner flere som deg. Som ikke skjønner HVORFOR de har est ut. Som mener de trener mye og unner seg nesten ALDRI noe godt.....Og mener JEG er heldig som er "naturlig slank" , og har så gode gener. Og kjefter på meg om jeg prøver og ymte frmepå at de trener nok hverken mye eller riktig, og spsier for lite noen dager, feil andre dager og for mye andre dager igjen..FOr jeg VET ikke hvordan det er og være overvektig og ikke gå ned..

 

Nei, vel..jeg har bare HELE livet vært litt større en "alle andre"; jeg har hele livet, tenkt på HVA jeg putter i munnen og NÅR:..Jeg har hele livet trent, flere gang i uka, hele året gjennom. Jeg har HELE liet følt at jeg ikke har fått nok igjen utseendemessig mot hva jeg legger i det.

 

Nå får jeg betalt..Jeg har lært og sette pris på helsa og velvære en slik livsstil faktisk fører med seg. Jeg ser ikke ut som noe marathonløper, men jeg er det..Bare på hobbybasis, men alikevel.....Jeg ser ikke ut som jeg tenker hver dag på hva og når jeg spsier, for jeg har litt ekstra, men jeg GJØR det. Og det får meg til å føle meg vel, og har ADLRI dårlig samvittighet når jeg skeier ut...SÅ ja, jeg VET hva du går gjennom nå, men du visste aldri hva jeg gikk gjennom o de verdifulle tenårene og tidlig tjueår. JEg følte meg da, som du gjør nå. Men jeg gav ikke opp, Jeg stod, på jeg fortsatte. Og er nå en av de DU er misunnelig på....OG du har ingen grunn til det.. . For det er noe man kan gjøre noe med og du kan få tilbake din selvsikkerhet og skjønnhet, om du bare legger selvmedlidenheten bak deg og setter ig ang og legger inn tid og tålmod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære nn 08.43, må nok fortelle deg at du antar litt vell mye her nå, jeg var ikke liten i ten årene, ikke før jeg ble rundt 15, jeg var lubben og rar. Ble mye mobbet og livet var hardt,jeg var aldri "gratis" slank og vakker, vell genene mine var jeg heldig med, men ikke vekt messig, da med trekk, vakkert hår osv, men en slank kropp kom ikke lett. jeg trente tae kwon do da fra jeg var 15 til jeg ble gravid, trente hardt og mye! Du sier du irriterer deg over de som antar at du er så heldig å ikke trenger å jobbe for det? Du antar jo faktisk det samme om meg? Da jeg ble gravid fikk jeg tidlig kraftig bekkenløsning, ble sykemeldt og all livs gnist forsvant, jeg sluttet og trene og begynte å spise. hva annet kunne jeg finne på? Der jeg lå åp soffaen, var ubrukelig i arbeidslivet, samlivet med min mann, ja alt... Alt er min feil, det vet jeg pinlig godt, hvorfor finner jeg ikke tillbake til gnisten jeg hadde før? Vanlig trening er ikke morro, tae kwon do kan jeg glemme. Har for mye konkuranse innstinkt, og ofrer ikke alt annet for det. Det ville tatt all min tid, jeg må finne en annen gnist, må finne det som jeg vet at bor langt, langt inne i meg, og det skal jeg nok.... i går kveld var bare en utrolig hard dag, slitsom dag, følelsessmessig.... Men det går bedre i dag, og kardio timen er allerede gjennomført, og i kveld tenkte jeg at jeg skal begynne på 30 days shred. Mange sier mann ikke skal trene hver dag, men jeg må vist det merker jeg, en dag fri, så kommer latskapens monster og tar over meg,.,. hver dag, hver eneste dag må jeg trene, og sjokolade tillhører lørdager ;)

Så vit, jeg vet hva du følte, for jeg var der selv, kanskje derfor det er så trist å se at, jeg feilet, bare fordi jeg gav meg selv unnskyldningen "gravid"

Selvmedlidenheten kommer innimellom den, men den forsvinner fort igjen, godt å kunne tømme seg litt her, isteden for til mannen hele tiden ;)

 

Og takk til begge, for at dere tok dere tid til å svare meg her, komme med noen gode ord, og sparke meg litt i gang ;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om hvor mye du veier men hvordan du bærer kiloene dine. En overvektig kvinne kan være like vakker som hun er uten de ekstra kiloene, men hun må føle seg vakker!

Går du rundt og tenker at du er stygg og feit, så utstråler du det og det er det folk ser.

 

Det burde også være viktigere at mannen din gir deg komplimenter og synes du er flott enn at fremmede kåte guttunger synger "pretty woman" når du går forbi.

 

Håper du klarer å komme deg ned i vekt, jeg holder på med det selv. Jeg regner ikke med å bli lykkeligere av å bli slank, men håper å bli i bedre form og gleder meg til å kunne se et fint plagg i en hvilken som helst butikk og faktisk finne en størrelse som passer meg!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...