Gå til innhold

Ser dere på dette som utroskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kompis, som er sammen med en jente.. De har vært sammen nå i 6 mnd, og plutselig, så begynner han å skrive grisemeldinger til meg, osv.. Jeg skriver grisete tilbake.. Noen som ser på dette som utroskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei...men jeg synes du kan la være å svare på meldingene. Ha nå litt respekt!

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva som er greit paret imellom.

Og hva definerer du som grisemeldinger?

Jeg ønsker ikke at kjæresten min skal sende meldinger til andre jenter, med mindre det er en viktig beskjed han skal gi e.l. Det er gjensidig.

Jeg ville ikke sett på det som utroskap, men måtte tatt en alvorlig prat med han om hva jeg kan akseptere i et forhold.

Skrevet

Hvis kjæresten min gjorde det, ville jeg se på det som et grovt tillitsbrudd ja.

Skrevet

direkte utroskap? nei

men det er på grensen. jeg hadde aldri godtatt at mannen min sendte grisemeldinger til andre damer. om du er singel og svarer på disse meldingene så gjør du jo ikke noe galt teoretisk sett. men moralsk sett så synes jeg du gjør noe galt. synes du bør ha såpass respekt for andre menneskers forhold selv om han ikke har det. synes du bør holde deg for god til å være med på dette. du vet jo ikke hvordan denne andre kvinnen synes om dette og du kan jo prøve å sette deg selv i hennes sko... hva om din mann sendte grisemeldinger til andre damer? seriøse eller ei. tror nok muligens pipa ville fått en annen lyd.

men enkelte single mennesker mangler respekt for andre fordi de selv ikke har noen å stå til ansvar for. selv om man egentlig ikke gjør noe galt så blir det galt alikevel. de er fullstendig klar over det men mangler empatien. for ikke å snakke om samvittighet. respektløst!

Skrevet

Hehe ;)

Har du i det hele tatt noen respekt for det forholdet han har med den andre jenta?

Det er ikke direkte utroskap slik som de fleste definerer utroskap. Men det kan føre til et alvorlig tillittsbrudd dem i mellom og igjen føre til et brudd.

Hva synes du selv?

Hadde min mann sendt grisemeldinger med ei annen jente, ville det vært slutten på vårt forhold. Jeg godtar ikke slikt.

Og hva får du ut av dette? Koser du deg? Ser du for deg et forhold med denne karen? Er du tiltrukket av din " kompis"? Er en veldig kort vei å gå fra å prate om sex til å ha sex...

Skrevet

Ja, dette er definitivt utroskap.

Skrevet

Å skrive grisete sms'er eller liknende med andre ser jeg på som utroskap.

Skrevet

Vet ikke hvor rett det i det hele tatt er av meg å svare, siden jeg sitter og mistenker at min kjæreste har kontakt med ei venninne som han ikke forteller meg om, men...

Det er så utrolig respektløst mot den andre jenta!! En gutt som er opptatt, er opptatt. Og, det finnes jo så utrolig mange single menn der ute, så hvorfor flørte med en som har dame? Jeg ville aldri sunket så lavt som å sende grisete mld med en som hadde dame, altså, man har da en standard og litt respekt for seg selv og!

Tenk, hvordan det vil være for dama hans om hun finner det ut? Du kan bli skyld i et brudd, og for hva? Et par grisete mld? Eller, har du egentlig følelser for denne karen?

Blie bare veldig provosert nå....

Skrevet

I prinsipp er jeg enig med 01.02. Men jeg reagerer på en ting du sier: "Du kan bli skyld i et brudd"

Det er da ikke helt sant, er det vel? HAN blir skyld i sitt eget brudd, fordi han ikke kan holde seg til bare en dame. Han startet sms-flørten, hun ble med på den. Han har skylden for bruddet, fordi han tillater seg å gå i gang med noe sånt.

Selvsagt har også single mennesker et ansvar for hvem de innlater seg med. Men de har ikke "skyld" i et brudd - den som er opptatt på annet hold skal ikke la seg oppvarte av en person utenom forholdet. Det finnes ingen som kan "stjele" en mann fra en annen, men det finnes mange utro menn som selv innlater seg med feil mennesker.

Skrevet

Ikke utroskap, men hadde han vert min kjæreste ville jeg nok ikke likt det!

Men det er jo mulig dama hans vet om det (?) og rett og slett ikke bryr seg ?

Skrevet

en er jo medskyldig i bruddet om en er med på flørten? det kan være at karen egentlig er veldig glad i dama si, men at de sliter litt akkurat den uken. Om hun da lar være å bli med på de grisete mld kan han rekke å komme til fornuften og holde seg til dama si fullt og helt igjen, mens om hun blir med på den kan dama finne det ut, og da er det ikke håp for forholdet...? Er mange forskjellige aspekter ved slike saker, men om det er tilfelle så kunne bruddet vært unngått om den andre dama hadde holdt seg for god til å svare grisete, men heller skrevet at "hallo, hva med dama di?"

Har selv latt vær å svare på grisete mld fra gutter jeg vet har dame, og heller prøvd å få de til å snakke om det, og det har vært slik i flere tilfeller at de "bare er litt lei akkurat nå, for hun vil ikke ha sex" el.. Da føler jeg meg bedre når jeg har fått guttene til å tenke over det, enn jeg ville gjort om jeg ble med på det, og fikk vite at det var slutt etterpå...

Så ja, man kan faktisk være skyld i ett brudd selv om det er den andre som er i et forhold, eller, om ikke skyldig, så hvertfall medskyldig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...