Gå til innhold

Jeg tror jeg har lyst til å gifte meg... Helt sykt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært "the marrying kind", for å si det slik. Men nå, ganske plutselig, har jeg fått en voldsom trang til å gifte meg! Helt utrolig, faktisk.

 

Men jeg vet ikke hvordan jeg skal "angripe" dette her. Samboeren min har egentlig ingen interesse i ekteskap (noe jeg heller ikke hadde, men...), så jeg vet ikke om det har noe for seg. Vi har aldri diskutert hva vi hadde gjort om den ene parten hadde hatt veldig lyst til å gifte seg.

 

Vi elsker hverandre og vil være sammen resten av livet. Så hvorfor ikke gifte seg, tenker jeg nå?! Herregud, hva skjer... Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kanskje man blir litt "smittet" når man leser om brylluptråden her???

 

fikk også lyst til å gifte meg da jeg var i bryllup til ei venninne av meg, og jeg er den typen "jeg skal aldri gifte meg"....og har litt lyst på det ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok helt rett i det. Jeg har vært i to bryllup de siste 4 mnd og jeg merker at jeg blir veldig påvirket!

 

Men jeg er jo ikke interessert i et stort bryllup! Aller helst skulle jeg sett at vi bare stakk av til utlandret, bare oss to. Ikke vil jeg ha hvit brudekjole, ei heller forlover og alt det der. Så hva er det jeg egentlig vil med dette?? Haha, jeg føler meg halvveis til sinnsyk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat som deg... Jeg har kjempelyst til å gifte meg, helt sånn plutselig! Og jeg er blitt 37 år liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt lyst å gifte meg jeg heller..inntil nylig.

Typen min har vært gift før, og for han er det uaktuelt med bryllup.

Men jeg trenger ikke et stort bryllup,, vil bare være kona hans :-)

 

Sukk, har blitt sentimental på mine eldre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg ikke bryllup, men vil gjerne være gift. Ønsker at vi skal være skikkelig familie, der alle har samme etternavn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vår løsslupne tidsalder er det faktisk lov å endre navn til samboerens navn.

Tradisjonen har alltid sagt at kvinner skal passe seg for menn som ikke vil gifte seg med dem, så når dere ikke hørte på det tidligere kan det være for sent nå.

Dere ønsket vel å gjøre opprør mot tradisjonene da dere var unge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du spørre om... Ble ganske sjokkert da jeg fikk vite om lovendringen. Kanskje liker noen at de kan få en slags "drive in"-forandring av navnet uten å oppsøke noe offentlig kontor?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øi! JEG har skiftet navn uten å gifte meg! Ville ha samme etternavn som barna mine, men hadde ikke noe ønske om å gifte meg...

 

Ble litt bekymret for om jeg kanskje plutselig får det når jeg leste denne tråden, men nå har vi vært sammen i 17 år uten å få lyst, så jeg tror vi fortsetter som lykkelige samboere:)

 

(Forøvrig er fungerer navnebytte likt om man gifter seg eller ikke, alle må sende inn en søknad/skjema til Folkeregisteret, og så fikse nytt pass og alt det der når man får godkjent navnebyttet. Lenge siden damen automatisk fikk tildelt nytt navn ved giftemål)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det når mannens etternavn er vernet?

 

ALtså, kun våre barn, han, hans foreldre, hans bror og brorens barn som har det. 8 stykker altså...Tror ikke jeg kan ta det uten at vi er gift da..Eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, heller. Like lyst til å gifte meg i dag som i går. Hadde et håp om at det hadde blåst over iløpet av natta, men neida.

 

Hva gjør jeg nå, da?! Hvordan formidle til min kjære samboer at jeg vil gjøre noe som vi begge har ledd av?? Føler meg plutselig skikkelig kjedelig og kjerring. Haha.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, jeg var i samme situasjon. Trengte bare to års samboerskap + samboeren måtte signere på at det var greit. Navnet er vernet og brukt av mindre enn ti personer, men det holdt at samboeren min aksepterte byttet.

 

Men jeg spurte selvfølgelig svigers først da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner fortsatt ikke hvorfor man skifter navn til mannens navn, men ikke har noe ønske om å gifte seg... Etternavnet er jo en veldig personlig ting. Det her blir en undergraving av ekteskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til HI

 

Kanskje du kan leie en film som handler om bryllup eller noe i den duren, bare sånn hint, hint???

 

 

Jeg vet ikke helt. Har litt lyst til å gifte meg også (trodde aldri i livet at jeg skulle komme i den tanken), men har ikke en mann å gifte meg med så det problemet slipper jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...