Gå til innhold

NAV dama:) Kan du hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg er i en litt dum situasjon her.

Jeg ble sykemeldt rett etter permisjonen min var ferdig. Snart er sykemeldingsperioden min over men jeg er ikke frisk ennå og vet vel egentlig ikke om jeg blir det helt heller. Har jeg rett på aap, sånn frem til jeg finner en løsning som passer for meg (i samarbeid med nav)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er mange ting som spiller inn om du har rett på AAP. hva sier legen din til deg om din tilstand?

hva skal til for at du kan jobbe?

Skrevet

Ja, skjønner det:) Legen min vil at jeg skal søke om aap. Jeg vet ikke helt hva som skal til for at jeg kan jobbe, må tenke nytt tror jeg:) Skal på kurs i regi av nav så forhåpentligvis finner jeg ut av det da.

Men...Om jeg ikke gjør det i løpet av kurset så lurer jeg på om jeg i det heletatt har mulighet til å få aap, sånn i forhold til at jeg gikk rett fra å være i permisjon til sykemelding. Om det er noe regler i forhold til det. Kanskje at permisjonspenger ikke er grunnlag for aap eller noe?

Skjønner du hva jeg mner?

Skrevet

om legen din sier at du skal søke, så har du helt sikkert grunnlag for å få det.

og du trenger ikke beskymre deg for at du har vært i permisjon. det har ingen ting å si :)

Skrevet

Nja..jeg er usikker på om legen min egentlig kan noe særlig om nav sine regler:) han husker sikkert ikke at jeg ble sykemeldt rett etter permisjonen heller:)

Er du sikker på det der med permisjon? Uff, jeg skulle så gjerne funnet det sort på hvitt men finner det ingen steder

Skrevet

jepp, det er jeg sikker på. for foreldrepenger går som inntekt og er en rettighet du har opparbeidet deg fordi du har vært i jobb.

Skrevet

Nydeilig:)

Håper selvfølgelig på at jeg på en eller annen måte blir frisk, eller finner noen som har brukt for en som meg før jeg eventuellt går over på aap!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...