Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Vi skal flytte til en ny by i løpet av våren. Jeg må finne en barnehage til mitt barn som skal begynne i barnehagen til høsten igjen, 1,5 år. Jeg kjenner ingen i byen vi skal flytte. Hvordan går jeg frem? Skal jeg ringe den enkelte barnehage og høre om deres pedagogiske opplegg? Hva kjennetegner en god barnehage?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 D jeg syns er viktig i en barnehage er hvorvidt personalet er stabilt. Er personalet stabilt, gir dette trygghet til barnet ditt. Er det mye fravær, mye vikarer osv, kan dette føre til ubalanse på avdeling. Barnehager MÅ forholde seg til Rammeplanen, ingen vei utenom, så det pedagogiske SKAL være på plass! Selv er jeg veldig begeistret for "gammeldagse" 4avdelingsbarnehager. Disse er som regel godt drevne og stabile. Mange opplevelser om at de nye basebarnehagene er ustabile enda, og er ennå i startfasen. Jeg synns absolutt du skal ta deg en ringerunde til barnehagene i området å forhøre deg. Spør de om de tingene du er opptatt av for ditt barn, og hva de kan tilby! -åpningstider -ute/inne -personalet -aldersgrupper -nærmiljø - + + + Sjekk også ut hjemmesidene deres, og kikk litt på årsplaner. Dette er også styringsdokumenter barnehagene må forholde seg til, og sier litt om hva barnehagen driver med!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Husk at ikke alle bhg har utdannede ledere. Vi har en kjempefin bhg, men mangler assistenter, utdannet leder og kvadrater. Men, kunne ikke tenkt meg en bedre bhg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå