Gå til innhold

Har virkelig alle begynt å ta på barna ull-undertøy?(longs og langarmet trøye)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har ikke vi i allefall.Her er det strømpebukse under buksa,en vanlig trøye og genser over...Det er jo ikke vinter enda,hva skal de ha på seg når det blir skikkelig kaldt da?

Har selvfølgelig parkdress og ulltøy i bhg,har en aktiv 4-åring som sjelden fryser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har du virkelig ikke skjønt ullens egenskaper: PUSTER!!

 

Heller tynt lag med ull enn bomull som blir kald hvis den blir våt.

 

Og du som har en aktiv unge burde hvertfall ha tynn ull på så slipper 4-åringen din å bli svett....og kald!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4åringe har ulltøy når det er 0 grader og mindre, han fryser lett. Yngste på 1 1/2 er veldig varm av seg og har vanlige strømpebukser og body med fleece oppå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vinteren kommet, så vi er igang med ullundertøy ja. Har faktisk brukt det ei stund nå. Synes det er deilig at de kan løpe rundt i barnehagen i bare ullundertøyet (inne selvfølgelig...), da er jeg sikker på at barna ikke er kalde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ikke ull han reagerer på det.

Jeg kan ikke fordra å ha ull rett inn på kroppen.

Alltid brukt bomull, aldri hatt problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke trøyer og strømpebukser i bomull,når det er kaldt nok til at barna trenger et ekstra lag under vanlige klær begynner vi med ull. Ser ingen grunn til å bruke bomull,det regulerer temperatur dårligere,altså varmere å leke inne i,og holder ikke barna varme hvis de blir våte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke trøyer og strømpebukser i bomull,når det er kaldt nok til at barna trenger et ekstra lag under vanlige klær begynner vi med ull. Ser ingen grunn til å bruke bomull,det regulerer temperatur dårligere,altså varmere å leke inne i,og holder ikke barna varme hvis de blir våte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull er jo bare så deilig! Bruker det selv også, går i langermet ulltrøye som genser. Da trenger man nesten ikke mer, aldri for varmt og aldri for kaldt, deilig mot huden.

Når det blir kuldegrader tar vi på en genser utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,jeg har skjønt det:)Men om min 4-åring skal ha på seg ull-undertøy,ulltøy over der og så regntøy/parkdress nå,blir det for mye.Får varmeutslett og klør noe helt forferdelig.

4-åringen klarer fint å si ifra om hn blir våt eller kald,så går de inn og skifter.Har også ullundertøy liggende i bhg som de kan ta på om de synes det er nødvendig,men det er ikke blitt gjort enda.

Når det blir minus-grader kommer ullundertøyet på,ikke før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker aldri bomullsstrømpebukser. De virker mot sin ensikt synes jeg. Ungene blir kalde på beina og klamme.

Ull derimot regulerer varmen veldig bra.

 

Har nattefrost og kalde dager så JA ungene bruker ull. Nå har snøen kommet i tillegg, så da blir det vinterdress også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bomull innpå kroppen når du er på skitur, fjelltur, joggetur?

 

Barn er på "skitur, fjelltur, joggetur" hele dagen. Ull transporterer fuktighet bort fra kroppen så de slipper å være våte og kalde.

 

Jeg ville aldri latt min 3 åring som er ute i barnehagen fra 8.30 og hele dagen hatt bomull innerst mot kroppen...stakkars!!

 

Heldigvis for han så tåler han ull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå går de ikke ut før etter lunsj i bhg til mitt barn,og da er det gjerne litt varmere enn på morgenkvisten.Og hittil har det ikke vært noe særlig kaldere enn +5-6 grader,så tror nok ikke det er så fryktelig synd på barnet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snør vi ned allerede,så her måtte hun få på seg ullstillongsen før skolen i dag pga utedag etter lunsj.Hun hadde også på seg en tykk hjemmestrikket genser under vinterdressen.

Og selvfølgelig lue og votter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har brukt ullundertøy lenge, jeg også. De er ute og i vekslende aktivitet 6-9 timer om dagen. Da er det lite annet enn ull som duger. Jeg tror det er en drøy månde siden vi fikk mail fra barnehagen om at nå var det bare ullundertøy som gjaldt. Det ulltøyet vi bruker nå er imidlertid ikke like tykt som det vi bruker midt på vinteren. Ikke bruker vi like mange lag heller.

 

Strømpebukse og bommulssokker er totalt bannlyst hos oss. Det fungerer ikke for unger som er så mye ute og går i støvler hele dagen. Da blir det klamt og med strømpebukser blir det alt for tungvindt å få skiftet på føttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi begynte i dag. da var det snø ite og minus én grad.

Min er også varm av seg, men i dag var det ingen bønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte i dag. Var -6 da vi gikk hjemmefra og i barnehagen til jenta mi går de ut kl 8.30 allerede, så da ble det ull undertøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...