Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 http://amnesty.no/aksjon/flere-aksjoner/Nicaragua:-Voldtatt-nektet-abort
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Det er katolikkene som har bestemt dette. Ikke overraskende når de synes barnevoldtekt er helt akseptabelt.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Signert og spredt på facebook. Håper alle andre gjør det samme.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Tror dere virkelig at signaturer er noen hjelp når det kommer til lovendringer i slike hjernevaskede land? Da kan man jo like godt prøve å avskaffe tvangsekteskap, konebanking, og æresdrap i Islam med underskrifter da. Har garantert samme effekt!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Det er klart selvbestemt abort er viktig, men for barnets skyld er det helt underordnet om unnfangelsen skjedde ved voldtekt eller frivillighet. Her er et land som setter fosterets rettigheter forran morens i enhver sammenheng. Det har egentlig ikke med voldtekt å gjøre, men om beskyttelsen av et ufødt barn. Jeg mener mors rett til å bestemme over egen kropp bør gå forran barnets rett til liv, men jeg kan forstå det motsatte standpunktet. Sæ lenge du mene et foster har fullt menneskeverd må loven bli slik.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 Å beskytte et foster på bekostning av en jentes/kvinnes liv er forferdelig. Og dessuten har dette ingenting med verdi til fosteret å gjøre. Det dreier seg om kontroll av jenter og kvinner, og deres kropp og seksualitet. Tror du virkelig de bryr seg om fostre/barna? Hvis du gjør det så er du virkelig naiv.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #9 Skrevet 21. oktober 2010 Ja, jeg tror de prinsippielt bryr seg om fosteret/barnet, men jeg tror ikke de bryr seg om individet. Jeg er helt enig med deg i hva som bør veie tyngst, men jeg ser også at om man annser et foster som et menneske med like store eller større rettigheter som dem som er født (ettersom de er uskyldige og aldri har syndet), så kan man ikke tillate abort under noen omstendigheter. Jeg forsvarer ikke standpunktet, jeg sier bare at jeg forstår logikken deres. De haret annet grunnsyn på menneskeverd enn det de fleste av oss har. At jenters og kvinners rettigheter bør styrkes er jeg helt enig i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå