Gå til innhold

Kan noen svare på dette om permisjonspengene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når mor er hjemme får hun 100 % eller 80 % av sin lønn, alt ettersom hva hun har valgt.

 

Men når far skal ta ut ferdrekvoten...... Han får vel 100 % eller 80 % av SIN lønn, ikke mor sin? Ble litt usikker når jeg prøvde kalkulatoren på NAV.no der beløpet ble det samme for både meg og han til tross for at han tjener mye mer enn meg.....

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo han får av SIN lønn, men NAV har begrensning på 6G. Det tilsvarer en årslønn på ca 450 000, som er maks permisjonspenger hvis arbeidsgiver ikke dekker resten. Hvis hans arbeidsgiver ikke dekker overskytende vil han ikke få permisjonspenger fra NAV for mer enn 450 000 av lønna si.

 

Dersom dere velger 100% og du tjener 450 000, og han tjener feks 700 000 men skal få permisjonspenger fra NAV vil beløpet bli det samme for dere begge. Velger dere 80% vil han eller begge få maks 80% av 450 000. Dersom arbeidsgiver refunderer får man som regel ut fra sin totale inntekt. Håper det ble forståelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener ikke mer enn 316 000. Han tjener mellom 450 000 og 500 000 i året.

 

Så dermed vil han få min luselønn utbetalt i permisjonen hvis ikke arbeidsgiver betaler mellomlegget?

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han vil få 80 eller 100% av 450 000 (6G) hvis arbeidsgiver ikke dekker resten. Du vil få 80 eller 100% av 316 000. Skal ikke bli det samme da, men er jo mulig kalkulatoren viser feil el noe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...