temine Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Er sykepleier, men kan, som mange andre av oss, tenkte meg å komme meg ut av turnusarbeid med tid og stunder:)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Jobber på dialyseavdeling. 1 seinvakt pr uke og tredje hver lørdag. Ingen søndager. Syns arb.tiden (7.30-15 og seinvakt er fra 14 til vi er ferdige... egentlig 21.30, men går jo alltid før) er veldig bra. Men det som er negativt er jo at man uansett må jobbe helligdager osv
Gjest Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Spesialpedagog. Helt perfekt! Fri alle helger, alle helligdager, alle kvelder, masse tid og overskudd til familien :-) Krever riktignok noe videreutdanning, men til gjengjeld kan du da jobbe i skole, barnehage, pp-tjeneste, ulike kompetansesentra +++
Fizzymed2små Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 Jobber på Poliklinikk på sykehus. Veeeldig kjekke arbeidstider:)
temine Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2010 Ja, spesialpedagog kunne jeg godt ha tenkt meg. Lurer litt på å ta pedagogikk deltid fra neste høst, mens jeg går 50 % natt. Så må jeg vel ta spesped etterpå. Hvor jobber du, og hvordan tok du utdannelsen?
Salmonella - tobarnsmamma Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg jobber på en medisinsk sengepost på middels stort sykehus. Er dritlei av å jobbe turnus!
Gjest Skrevet 22. oktober 2010 #8 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg hoppet rett på spes.ped., har ingen ped. Først 90 stp. spes.ped. (noe på deltid), så master på heltid. Du må ha master for å jobbe i PP-tjenesten, men ikke for å jobbe som spesialpedagog i bhg. og skole. Noen høyskoler har master i spes.ped. uten fordypning, mens f.eks. UIO har fordypning i bl.a. psykososiale lærevansker, synspedagogikk, audiopedagogikk, logopedi og utviklingshemming. Vet ikke hvor i landet du bor? Jeg angrer ikke ett sekund på at jeg valgte bort sykepleierhverdagen! Slitsomt å gå med konstant dårlig samvittighet for at man er er sliten og ikke har så mye overskudd til barna, fordi man blir så sliten av jobben. Jeg ble i alle fall sliten av turnus og en hektisk hverdag, men det avhenger jo selvfølgelig litt av hvor man jobber ;-) Et annet aspekt er at det er gode jobbmuligheter som spesialpedagog, det er et område det satses sterkt på.
mamma`n til 3 gutter Skrevet 22. oktober 2010 #9 Skrevet 22. oktober 2010 er visst i samme situasjon som HI.... jobber 50 % nattstilling på sykehjem, samt tar ekstravakter i hjemmespl. Nærmer seg 10 år på natt og det kjennes på kroppen... det er hele tiden et pes og slit for å få nok søvn, føler det går utover familien.... tenker på helsesøster utd, men de jobbene finnes det jo ikke mange av her jeg bor. Tenker på å skifte "beite" for en periode for å komme bort fra turnusarb og helgejobbing, føler det tar knekken på meg....
temine Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 24. oktober 2010 Ja, jeg kjenner det og på kroppen etter flere år som nattsøster. Jobber med barn, og ønsker å fortsette med det. Har fundert på å jobbe som assistent i barnehage en periode, men er litt bekymra for lønna. Så da funderer jeg på å ta ped for å jobbe som miljøterapeut i skolen eller i barnehagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå