Gå til innhold

Ang. meldingsbok på skolen og lærers underskrift


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har fått beskjed om at det er viktig å bruke boken til bekjeder, noe som jeg syns er helt topp. Så har det vært noen beskjeder som lærer har skrevet under på..... og nå får vi beskjed om å Tegne et kryss på ene handen til barnet slik at lærer ser dette på morgenen !

Jeg har lært at man ikke skal tegne på seg selv, og dette prøver jeg å lære mine barn!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt sært ja.

 

På vår skole sjekker læreren meldemappen hver dag - og om det er noen beskjeder skal meldeboka ligge oppslått i mappa. Da ser de med en gang om det er noe å melde.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og...

 

ungene får en rød prikk av tusj på hånden om det er noe de skal levere hjemme. Hun går i 1 klasse, og jeg sjekker mappa hennes hver dag uansett!

 

(faren min sa alltid at vi ikke skulle tegne oss på kroppen med tusj, han mente vi kunne få blodforgiftning...hehe.. sikkert for å skremme oss men..:))

Har 4 eldre barn, og alltid hatt litt "skrekken" for påtegning av tusj på kroppen - at det kun er lov på ark eller tegnebøker. Så synes det er helt merkelig!

Har heller ikke vært borti dette før nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, i dag sendte jeg barnet Med et tegnet kryss på hånden ..... Kom hjem, Uten at de siste meldingene i boka var underskrevet! Og her har vi snø, og ikke jakke eller noe på seg.

HAr de det virkelig Så travelt at de ikke kan passe Litt på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde læreren sagt noe så idiotisk til våre barn, ville vi bare trukket på skuldrene og sabotert hele greia. Lærerne får holde orden på seg selv, og ikke belaste andre med denslags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud. Seriøst? Skal dere virkelig lage en sak av at læreren vil ha et kryss på hånda? Er dere klare over at 90% av førsteklassingene glemmer at de har med melding, selv om læreren spør hver morgen?

 

Foreldre som dere er grunnen til at jeg nå ikke lenger jobber som lærer. Jeg orket ikke pedanteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min går i 2.klasse. Hvert barn har en mappe som er gjennomsiktig. I den legges meldingsboken OPPSLÅTT dersom vi skal gi en beskjed.

 

Dersom jeg hadde fått beskjed om å fysisk tegne på barnet mitt, så kan jeg love at jeg hadde laget rabalder på den skolen. (Er selv lærer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...