Gå til innhold

Å legge ut lister over hvor mye hver enkelt får utbetalt av "felleskassen"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Argumentet til Lysbakken for å legge ut skattelistene, er for at alle skal se hvor mye hver enkelt betaler inn til felleskassa.

 

Da ble han møtt med et argument jeg synes var bra for å belyse saken : Da skulle man også lagt ut liste over hvor mye hver enkelt får fra felleskassa også, i form av stønader, sykemeldinger etc.

Da hadde det nok også vært lettere å ta snylterne.

 

Likt for likt.

 

Selv er jeg mot offentliggjøring av både skattelsiter og andre lister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen som har spesifiserte og detaljerte opplysninger på skattelistene.

Mange har flere jobber, flere inntekter og mottar div. stønader og penger fra verv ol. Ingen av disse menneskene har spesifiserte lister over inntektene. Det er summen som opplyses og det er likt for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ps. det er heller ingen der det blir oppgitt hvor pengene kommer fra. så hvorfor skulle det være andre regler for NAV-brukere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What? Da avsløres personlige forhold som andre mennesker ikke har noe med. Andre skal jo bare drite i om jeg er syk, alenemor, sosialklient eller arbeidsledig. Ingen har noe med det. Ærlig talt, dette var lite gjennomtenkt og faktisk et direkte barnslig forslag. Er det så jævlig flaut at andre får vite hva du tjener (evt ikke tjener) at du tror det rettferdiggjør å henge ut folk? Å få vite hvem som får stønader og evt hvor mye forteller faktisk ikke hvem som er snyltere eller hvem som er de, langt mer vanlige, berettigede stønadsmottagerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det står det ikke. Sto det hvor du fikk dine penger fra?

 

Jeg har, dessverre, fått kreft og det er veldig privat. Det er privat at jeg har kreft, at jeg er syk og at jeg er sykemeldt. Det er faktisk ikke noe jeg ønker å opplyse "hele verden" om og det at jeg er sykemeldt er mellom meg, min lege og min nærmeste familie.

 

 

21:03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

 

Jeg mener at man ikke skal legge ut noen av listene !

 

Men om argumentet for de som er forkjemper for at listene offentliggjøres, er å synliggjøre for alle hvor mye hver enkelt betaler i skatt, bør jo man også kunne kreve dokumentasjon for det motsatte.

 

Jeg er ikke flau av hva jeg tjener, men det er barn som mobbes på skolen fordi foreldrene tjener for lite Det synes jeg er trist og uhyre unødvendlig.

Lønn er en privatsak, og staten krever det de skal av lønna - uten at det trenger å bli publisert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med å tro på at barn blir mobbet på skolen på grunn av foreldrenes lønn. Det er et problem foreldrene har funnet på, som argument fordi de ikke har noe argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...