Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Det er jo ofte snakk om sunn mat, å det å lage ting fra bunnen av. Dvs ikke bruke "pose-mat". Jeg er veldig glad i å lage mat, sunn og næringsrik mat. Helst fra bunnen av, men kjenner jeg blir litt matlei innimellom og synes det er vanskelig å være kreativ. Skal vi dele oppskrifter? Altså på middag som er laget fra bunnen av :-) Hadde vært kjekt å prøvd noe nytt, eller fått tips til gode sunne middager!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har en god oppskrift, laget fra grunnen av. Den er jo ikke så sunn, men passer godt til en fredagskveld med god rødvin! 4 kyllingfileter, som skjeres i store terninger Disse steker du i olje, og kryddres litt med salt og pepper. Saus: 1 pk fløte ( matfløte) 1 boks rømme 1 god gorgonzola ost/norzola/blå selbu 1 terning grønnsaksbuljong Dette kokes opp, til osten smelter. La den stå å god gjøre seg litt. Legg kyllingen i en ildfastform, hell over sausen og sett i ovnen på 180 grader. Hiv ris på koking, å la formen stå i ovnen til risen er ferdig kokt. Server med gode sprøe grønnsaker ! Namnam:)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Ååå herlig den hørest ut da :-) Mitt tips kok opp en karri saus, ( typ til fiskeboller ) Bruk kraften av fiskebollene i sausen. Legg rotgrønnsaker i en form ( blomkål, gulrot, brokkoli,løk, etc) så legger du fiskestykker( jeg bruker torsk eller steinbit ) oppå rotgrønnsakene, så fiskebollene, hell så over sausen. La stå i ovnen i 20-30 min, 200 grader. Servers med potet !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå