Gå til innhold

Er så LEI av å tenke diett og på hva jeg spiser HELE tiden...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal ned i vekt, og er på god vei... Men nå kjenner jeg at jeg er veldig lei av å hele tiden tenke på hva jeg spiser og hva jeg ikke skal spise... Noen tips til hvordan komme over denne kneika?? Slit å ha noen kilo for mye man skal ned... Skulle så gjerne vært TYNN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet hvordan det føles, gitt. For min del funka det å bli deprimert og bare sove i ett halvt år, men det er jo ikke en varig løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

Håper vel jeg slipper din løsning for å få vekk kiloene... Hadde ikke vært noe særlig for min familie... Ta meg sammen imorra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyes on the prize! Du må ikke gi opp når du er godt i gang. Har du før-bilder? mål deg, vei deg og tenk på hvor mye du har oppnådd.

 

Du blir tynn og det går fortere om du spiser sunn mat og beveger deg. Det vet du jo:)

 

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestem deg for en dag litt fram i tid, f. eks lørdag om 14 dager, julebordet, et selskap e.l., og tenk at den dagen skal du spise akkurat det du vil. Det har jeg gjort mange ganger, og det det har endt med er at de fleste gangene jeg kommer til "skeie ut dagen", så er det plutselig ikke verd det, og så lar jeg være fråtse allikevel.

 

En annen viktig ting er å finne skikkelig deilig mat som passer inn i dietten din, slik at du ikke føler at du bare har forsakelser i matveien. Hva slags diett går du på? Kanskje jeg har noen gode oppskrifter å bidra med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen "spesiell" diett, men prøver å spise lite karbohydrater... Litt matlei om dagen så oppskrifter tas imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å fokusere på noe som er hyggelig, og som ikke er mat.. Tenk at mat bare er et nødvendig påfyll, og belønn deg selv med nytt treningstøy, ny bukse o.l ettersom kiloene renner av. Finn deg et utvagt plagg/belønning du skal unne deg når du når målet.

Og kjøp deg sukkerfri sjokolade som du spiser når nøden er størst! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er rågodt, og inneholder nesten ikke karbohydrater:

 

Skrell en grønn squash. Skrell så strimler av den på langs med en potetskreller slik at det ser ut som fettucini.

 

Så steker du skiver av champignon sammen med bacon i biter. Tøm over kremfløte og la det koke inn noe. Smak til med grovmalt pepper, basilikum og en god dæsj parmesan. Ta sausen av plata og jevn sausen med et egg eller to.

 

Fres squashstrimlene i smør i 20-30 sekunder, og salt dem litt. Tøm over sausen, og du har en slags pasta carbonara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte tenke diett i 4mnd ( jan-ut april) for stakkars 8kg. Men så gikk jeg ikke opp da jeg sluttet da:) Gikk på 1400kcal og lurte meg aldri over antall kcal. I ettertid ser jeg at jeg burde trent mer, men ble da fornøyd til slutt.

Og jeg var sååå lei av å alltid tenke mat.

 

Mitt tips er å finne noen i samme situasjon som kan muntre deg opp.

VG sin vektklubb har mange oppskrifter og oppmuntringssider.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...