Gå til innhold

Noen som har gode tips ang barbering av bikinilinje?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir alltid veldig rød og nuppete...

Hva er best, barbere med eller mot hårene? Noen som har gode tips til å unngå nuppene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakker du bikinilinje eller venusberg nå? Det er to forskjellige ting. Bikinilinjen barberer jeg mot hårene. Venusberget bruker jeg barbermaskin på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusj en stund. Bruk skum. Barber på tvers av hårene første gangene, så kan du begynne å barbere mot hårene når nuppinga avtar (på tvers betyr ikke mot og ikke med hårene, men en mellomting, hvis du skjønner. Dette er mer skånsomt enn mot).

 

Men det viktigste:

 

Du må gjøre det ofte!! Helst hver gang du dusjer, for da blir hårsekkene ´vante´ og hovner ikke opp etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker om bikinilinje, "dotten" stusser jeg bare litt med saks stort sett..

Fult klar over at voksing er best, men det er fryktelig au-au! ;)

Og jeg bor i huttaheiti så må kjøre 1,5 timer inn til nærmeste by for en salong der de gjør sånt, så det er ikke så aktuelt å gjøre det så ofte.. og jeg takler hvertfall ikke å gjøre det selv der! :)

Takk for tips! :)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et tips her inne og deler videre: Bruk vanlig balsam som "barbergele". Jeg slet nemlig med det samme "uansett hva jeg gjorde", men lite nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså bare balsam som barbergele? eller smøre med balsam etter barbering?

HI

 

forresten, smører dere med bodylotion etter dusjen? eller er det med på å irritere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dusjen så tar du litt balsam, smører der du skal barbere og så barberer du. Skyll og vask som vanlig og litt aloe vera etter at du har tørket deg skader ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt barberblad, passe på at området er godt bløtlagt i varmt vann før barbering (f.eks ta et bad), jeg barberer mot hårene for å få det glattest mulig - men det er en personlig preferanse, smøre med sinksalve etterpå (samme som i babypleieserien) for å forhindre røde nupper.

Pass på å ikke gni for mye med håndkle etter barbering, huden er veldig sår i området der. Og ikke smør med parfymerte kremer!

 

Lykke til, håper det bedrer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...