Aprilripsen Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Hei! Jeg fødte for en uke siden, og har fått verdens nydeligste jente Men hun gulper så voldsomt mye syns jeg... Må bytte klær mange ganger om dagen. Noen som har tips til hvordan redusere gulpingen, evt minske "skadeomfanget"?
mamman til to gutter Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Det kan være hun gulper ekstra fordi hun reagerer på noe du spiser. Jeg merket det veldig godt med min eldste sønn, han kastet nesten opp hvis jeg hadde spist løk eller noe med løkpulver i. I tillegg gulpet han generelt mye og ingenting stoppet det helt. Å rape henne underveis mens du ammer kan hjelpe noe. Å kjøpe masse gulpekluter er egentlig det beste trikset jeg har... Hvis hun sprutgulper mye, dvs gulper så det havner langt foran henne nesten som en fontene, bør du få henne undersøkt for å finne ut om det er refluks (problemer med lukkemuskelen). I tillegg kan det være lurt å kontrollveie henne av og til for å være sikker på at hun legger på seg nok, men det er normalt ikke noe problem.
*shehasmyheart* Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Her er vi godt vant med gulping ja;) Har hatt to gulp-unger. Vel, hatt, er ikke riktig ord, for han gulper fortsatt;) Jeg har prøvd det meste av råd, ingenting som hjelper her. Gulpet no helt vannvittig i begynnelsen. Var 4 pyjamaser på en natt. Var ikke små flekker. Men søkk blaut nedover armer og mage. Så måtte skifte. Og ørten ganger om dagen. Men, trøsten er at det blir bedre etterhvert. Småen her er nå 5 mnd, og det har blitt noe bedre. Men gulper fortsatt. Lurt å ha gulpe-filler litt her og der i huset, smekker er lurt, selfølgelig rape godt, kanskje midt i måltidet og etter, lurt å ikke legge henne rett ned etter mat, men holde henne "oppe" 15-20 min etter mat. Legges de rett ned, skvulper maten rett opp igjen. Noen kan ha nytte av flere små måltider enn færre store. Det kan selfølgelig være hun reagerer på noe du spiser, prøv deg litt frem.Men her hadde det ingenting å si. Gulpet uansett. Og snakk med helsesøster, vei henne en gang i uka i begynnelsen, så ser du om hun legger godt nok på seg. Er nok bare overskuddet som kommer opp igjen;) Kos deg med snuppa di:)
Aprilripsen Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2010 Tusen takk for svar! Hu spiser veldig mye, og det er jo heldigvis ikke alt som kommer opp igjen...selv om det virker sånn Hu dreiv med gulpinga på sjukehuset også, men da hu blei veid hadde hu gått opp 130g på underkant et døgn! Så det må tydeligvis være overskuddet som kommer opp igjen...jeg har mye mat til henne Har handla inn MANGE store gulpekluter, trur jeg har 19stk. Pakker henne delvis inn i en av disse når hu skal skiftes bleie på, hvis ikke blir det helskift HVER gang. Og små måltider vil hun ikke finne seg i. Får hu ikke spise så mye hu vil blir det hyl... Men det går seg vel til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå