Gå til innhold

Er det noen sykepleiere/hjelpepleiere/vernepleiere osv her?? Når sprer dere nyhetene på jobb?


kokosyklus

Anbefalte innlegg

Jobben er utrolig krevende både fysisk og i forhold til lukter, spy og matrester. Mandag brakk jeg meg mange ganger. I tillegg jobber jeg med et par beboere som kan bli fysisk voldelige og jeg kan jo ikke forsere det livet i magen for å holde graviditeten hemmelig i 12 uker? Dersom jeg forteller det vil jeg jo bli skånet for slike episoder.

 

Jeg måtte fortelle det i går 4+5. Utrolig frustrerende.

Sist fortalte jeg det i uke 6... Alle mine venner sier ingenting før de runder 12 uker, men de jobber ikke som sykepleiere.

 

hva gjør dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jobber som spl.. Jeg sa det til hun som skriver arbeidsfordelignen først. Så satte hun meg opp på grupper som ikke kun være til fare/mye belastning for meg. Sleit også med kvalme og oppkast på jobben, måtte sykemelde meg. Går en del rykter på jobb med an gang, så det fleste skjønner nok hva som foregår. Har sagt det til noen ja, da de ble sure når jeg aldri går inn til visse pasienter... (Typisk i kvinneyrker eller?)

Jeg har ikke sagt det til alle nei, ikke til sjefen enda. Men som sagt, så tror jeg de fleste har skjønt det. Rykter går fort på en arbeidsplass.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er omsorgsarbeider og jobber i bofellesskap for psykisk utviklingshemmede. Jeg sa det til noen når jeg var ca. 5 uker på vei, fordi jeg var dårlig og løp på toalettet hele tiden. Så mange har nok skjønt det. Vi har også noen brukere jeg ikke kan gå til når når jeg er gravid, og det støtter jo mistankene til mine arbeidskollegaer.

Har sagt det til noen, men er enig med ciXci, rykter går fort. Så alle vet det nok snart.,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske nyansatt sykepleier på sykehjem g dere kan jo tenke dere stemninger når en sykepleier nekter å gå inn til en beboer som krever tunge løft eller en beboer som ikke kan svelge mat og oppbevarer den i munnen. Da fant jeg ut at jeg heller sier det med en gang og at jeg kan samarbeide med de. Det er mye lettere for alle. Går det galt så går det galt, det er jeg åpen om. Jeg orker ikke gå rundt og "luske unna" de situasjonene jeg ikke takler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...