Gå til innhold

Åpner du døren og gir gotteri på Halloween?


sologsommer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har nå tre år på rad kjøpt inn hauger av godis som jeg har lagt ned i en kjempefin halloweenkurv...ingen har ennå ringt på døren her. Dette året dropper jeg det og hvis noen ringer p ådøra så kommer jegikke til å åpne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men vi slår av utelyset som er et tegn på at vi ikke feirer Halloween. Kommer noen likevel, åpner vi selvfølgelig. Men mine får ikke gå. Vi finner heller på noe gøy sammen.

 

Når det er i ei helg, er vi som regel på hytta likevel, og der er vi skånet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt litt Halloween pynt og har en liten bøtte med godteri for de som skulle ringe på....MEN det er veldig få for å si det mildt, var kun 2 ganger jeg åpnet døren i fjor!

Tips til dere som ikke vil åpne døren, slukk utelyset - skal vise at dere ikke feirer og ikke åpner.

Syns julebukk er mye koseligere men dette er vel på vei ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at noen kommer hvert år, jeg!! hehehe.. Synes det er sååå koselig. Men har enda til gode at noen kommer :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

med max en unge som kommer, så gjør vi ikke noe spes. Har alltid litt godis i skapet hvis det skulle komme noen.

 

Jeg synes hele greia er noe stort tull, men regner med at vi må i noen år vi også..... Hvis jeg ikke klarer å finne på noe annet kult akkurat den dagen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper inn hauger av gotteri og åpner døra.

 

Her kommer det MANGE. I fjor var det vel bare 10-15 stk pga svineinfluensa hysteri, men normalt sett så kommer det rundt 40 stk på Halloween.Får omtrent det samme antall julebukker på døren også på nyttårsaften.

 

Skal vi late som vi ikke er hjemme så må vi slukke alt lys og sitte på soverommet og det er ikke så veldig aktuelt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal slukke utelyset, men har heldigvis ikke vært nedrent før om årene. Hele Halloween-greiene er noe stort tull! Takke meg til julebukker i romjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Har lite eller ingen godteri liggende til vanlig, og det er ikke aktuelt å kjøpe inn masse godter denne dagen. Vi slår av utelys (og lyset i entreen!), var vel en gang noen likevel ringte på, men da åpnet vi faktisk ikke, hadde jo ingenting å tilby...:/ Tenker å gjøre det samme i år. Håper i det lengste at våre små ikke vil ønske å gå når den tid kommer, får satse på hyttetur eller noe annet gøy istedet vi også ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har virkelig ikke noe til overs for halloween!!! er nok en dag,der butikkene skal tjene penger......sikkert gøy å kle seg ut,men hvor ble det av julebukken???! synes vi kan holde oss til den.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner og gir godteri. Det er et år jeg slukket lyset og latet som jeg ikke var hjemme, men det var fordi jeg var iskald etter en håpløs tur hjem fra jobb (med busser som ikke gikk når de skulle...). Da tok jeg en god, varm, lang dusj før jeg skrudde på lys og fant frem godteri, men da kom det ingen, så det var antagelig alt for sent for barna:-)

 

I år har jeg tenkt på å sette ut en lykt og se om flere kommer da, for i år kan det hende sønnen min syns det er spennende å være med og åpne døra og se på dem som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kommer jeg ikke til å gjøre.

Hvis det ringer på noen, åpner vi selvfølgelig, og hvis vi har godteri hjemme kan de sikkert få noe, men jeg legger ikke opp til det, nei.

Ønsker ikke at sønnen vår skal gå Halloween heller, så da er det nok ikke lurt å lære ham at vi gir bort godteri den dagen.

 

Vi kommer heller til å lære ham å gå julebukk, hvor man kler seg ut med koselige klær, synger sanger, og gjerne måker snø e.l. til de eldre i nabolaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva vi skal gjøre. vi har flyttet i blokk og det er flere blokker her så det kommer vel til å komme mange, kansje jeg kjøper inn litt men etter vesla på 3år har lagt seg kommer jeg til å ta av ringerklokken for å ikke vekke henne, den er utenfor hennes rom og hun våkner så lett å sliter da med å sovne igjen så allerhelst håper jeg det ikke kommer så mange så hun ikker blir så oppspilt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer det ingen, for ingen finner døren min. men hos pappa tok det helt av i fjor. var sikkert 40 barn som ringte på. han hadde glemt det først så han ga de en pose potetgull vær som han hadde liggende. og for at det ikke skulle bli urettferdig ga han alle de andre en pose vær også... haha.. han brukte sikkert 1000 kr den kvelden på barna... hehe.. søte pappa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Vi trenger all lys og moro vi kan få i høstmørket. Norge har for lite fellesfeiringer. Mer karneval og skøy i gatene og nabolagene! Skal lage gresskarlykt også, jeg! Kosemos!

 

Synes det virker trist å sitte inne og surmule med avslått utelys og nekte å åpne dørene for små håpefylle og oppspilte tasser som ha kledd seg ut og er høye på sukker og spenning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig!

Jeg syns det er koselig at barna i nabolaget kommer til vår dør også, selv om vi ikke har så store barn:) Alle er velkomne hit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt!! Kjempe koselig tradisjon. Jeg har laget kostymer til barna (barnet) hvert år og vi pynter og gjør det fint. Masse lanterner og lys, også kjøper vi inn goderi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...