Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Min søster er over allergisk imot det meste, iallfall ifølge hennes selv. Melk er hennes verste fiende, hun kan ikke engang ha 0,1% melk i maten sin. Men noe jeg syntes er fryktelig rart er han hun gjerne spiser ting som inneholder melk om hun bare har lyst nok! Idag var hun i bhg til sønnen min (åpen dag). Der fikk vi severt hjemmelagde rundstykker, hun spiste gjerne (de inneholdt melk). Mens da jeg hadde laget pølsegryte til middag kunne hun ikke spise den fordi pølesene inneholdt melke nemelig! Logisk? Hun spiser også gjerne sjokoladekake dersom jeg har laget det (sjokoladekaken jeg lager inneholder endel melk). Kan du forklare greia for meg?
Gjest Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Hehe! Da jeg var liten var jeg "allergisk" mot vann, men saft og vann det gikk helt fint. Merkelige greier, du;)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Visste hun om at det var melk i maten da? Kan godt hende at hun ikke reagerer når det er lite og det er varmet opp, men er ikke sikkert hun selv er klar over hvor grensa går og dermed ikke vil ta noen sjanser. Det bør du vel forstå, uten å automatisk gå ut fra at hun overdriver?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 Kanskje hun ikke liker maten din.. Samboeren min har melkeallergi, tåler i teorien ingen melkeprodukter, eller mat som inneholder melk.. Men kan spise ting i moderate mengder.. Han pleier å spise litt med melk i, for matens del og om det er noe han virkelig liker.. Får ikke såå vondt av litt.. Også kommer det veldig an på hva det er, og hvor mye melk det er i..
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 Helt vanlig og fryktelig irriterende fenomen:S
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 Ja, huff så irriterende å ikke få bestemme hva et annet menneske skal spise eller ikke....
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #7 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har melkeallergi og spiste nettopp risengrynsgrøt med masse melk i. Vet jeg får vondt i magen, men hadde bare sååå lyst på. Så det kan jo være noe sånt. Enkelte ganger er det bare verdt det
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #8 Skrevet 20. oktober 2010 Da må du tåle at slarvekjærringene tviler p¨å at du er allergisk i det hele tatt. Snilt å gi dem noe å snakke om så de slipper å kjede seg;D
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #9 Skrevet 20. oktober 2010 Hehe har du min søster??? Vi kan knapt handle mat i vanlig butikk uten at hun forteller noen om hvor allergisk hun er! Langt mindre kjøpe ferdig mat!!!! Hun sier stadig at hun får allergisk sjokk at potet, men hun spiser enkelte matvarer med f.eks. potetmel. Har også sett henne på sykehuset med "anafalaktisk sjokk", hvor legene prøvde å overbevise henne om at hun ikke var SÅ sjuk. Til slutt ble hun faktisk innlagt. Har hørt henne holde lange foredrag (også til leger!) om at hun ikke tåler aspartam, det spyr hun av... Men har da sett henne spise hobby? Hun ER nok allergisk, men det er en viss forskjell mellom allergisjokk og astmaanfall....
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #10 Skrevet 20. oktober 2010 Tror ikke hun er allergisk, men har melke inntoleranse. Tåler da en del produkter med melk i, men kan ikke drikke melk. Og pølser er faktisk ikke bra. Er igjennom alt dette nå med min 1 år gamle datter.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #11 Skrevet 20. oktober 2010 Ifølge henne selv er hun allergisk mot ALT som inneholder melk. Melk, melkeprdukter, melkebulver osv osv. Er du allegisk er du allergisk. Har du lyst til å spise noe selvom fordi du har KJEMPE lyst på det, så ok. Men at hun sitter å griner fordi hu ikke kan spise ostekake feks fordi hun ikke tåler melk, når hun dagen før spiste hjemmebakt rundstykker med MASSE melk, nei da gidder jeg ikke høre mer. Selv er jeg følsom mot gluten, ikke allergisk, men merker det på magen dersom jeg har spist mye av brød feks. Så jeg forstår det med at man bare gir blaffen en gang i blandt. Men å stadig si imot selv selv er bare helt blåst. (ifølge henne selv tåler hun heller ikke katt/hund, e-stoffer, transfett osv). Hi.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #12 Skrevet 20. oktober 2010 Nevøen min er allergisk mot egg, men han tåler egg som har vært varmebehandlet i mer enn 10 minutter. Mannen min er allergisk mot mandler, men kan spise litt om det er stekt, som i kranskekake. Svigerinnen min kan ikke spise rå epler, men tåler kokte eller stekte. Jeg er allergisk mot rå gulrøtter, men tåler kokte. Svigermor tåler ikke jordbær, men kan spise jordbærsyltetøy om det har kokt lenge nok. Det kan muligens være noe sånt som er grunnen til at søsteren din tåler en kake som er stekt i ovnen men ikke ostekake.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #13 Skrevet 20. oktober 2010 Akkurat det med ostekaken var kun et eksempel. Hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå