Gå til innhold

noen som vet ?ang sykemeldt rett etter permisjon slutt uten å begynne i jobb igjen??


1 gull 07,1 gull 2010.

Anbefalte innlegg

kan jeg få sykemelding av legen levere rett til nav å få det samme som jeg har i permisjonspenger???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fikk jeg ihvertfall, eller..jeg fikk 80% utbetalt da jeg var i permisjon og nå får jeg 100% igjen i sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 80% lønn nå. men om jeg ikke har jobb å gå tilbake til har det noe å si? jobbet ekstra før perm men ellers ekstra hjelp,og etter perm har jeg ikke noe fast .. men om jeg er sykemeldt av en grunn da får jeg penger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke noen jobb å gå tilbake til, var i et vikariat da jeg gikk ut i permisjon og det gikk ut i løpet av permisjonen min.

 

Tror ikke det spiller noen rolle hva slags stilling du har hatt, det er hvor mye penger en har tjent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg trodde ikke det, men tydeligvis da.

Synes det var litt merkelig. Jeg kunne ikke få arbeidledighetstrygd pga permisjonspenger ikke regnes som inntekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tårefri : Men leverte du sykemeld rett til nav da siden du ikke hadde noe jobb å gå tilabke til??når ble du sykemeldt?slutten av permen? blir samme her da .. man må jo ha penger ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok spør de om grunn?? og tok det lang tid før pengene kom?? har hatt en kamp med de fra perm start eg blir galen av de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de spør ikke om grunn når du har sykemelding fra legen din, men er du sykemeldt lenge så må du møte opp hos nav for å diskutere situasjonen og hva som kan gjøres for å få deg i arbeid igjen.

 

Jeg har aldri hatt noen problemer med utbetalinger fra nav (bortsett fra en gang da jeg gjorde noe feil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du! Jeg ble gravid med nr 2, mens jeg var i fødselpermisjon. Var veldig dårlig og ble sykemeldt 1. dag etter permisjonslutt. Du får 100% sykepenger av det du har hatt i fødselspermisjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. så nå når jeg har 80% lønn i perm tiden så vil jeg altså få mer når jeg får sykepenger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar TÅREFRI =) Da har jeg en sjangs til å få penger da tross jeg ikke har jobb å gå tilbake til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg damer.. Men hva med faktisk å skaffe seg en jobb og TJENE penger på lovlig vis sånn som vi andre må gjøre! Hvorfor skal staten bare gi dere penger så dere kan sitte hjemme med ungene deres. En sykemelding er for folk som er SYK. Dere snylter jo på systemet. Det er folk som dere som kommer til å ødelegge for hele velferden.. Skam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det framstår vitterlig som svindel, siden HI skriver at hun ikke vil få arbeidsledighetstrygd av permisjonspengene og derfor ønsker å sykemelde seg av økonomiske årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dum og deilig...du blander nickene ....og den der beibilykke eller hva hun heter snakket om damer i flertall, dermed antok jeg at hun ikke bare snakket om hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Jeg rettet ikke innlegget mitt til deg, men til HI. Jeg blander ikke nick'ene i denne tråden. Jeg svarte på infoen som HI selv har lagt ut. Basert på den infoen virker det som om HI er ute etter å få penger uten å jobbe, og når plan A (arbeidsledighetstrygd) ikke går, er plan B å fake sykemelding. Mulig at jeg tar feil, men slik oppfatter jeg infoen fra HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte på samme måte som deg *dum&deiLig*™. Jeg håper virkelig legen er strengere enn det andre her har opplevd at nav er. Det er supert at vi har et velferdssystem som virker for dem som trenger det, men det provoserer meg at en del ser ut til å være villig til å lure til seg goder de ikke er berettiget til. Det er jo jeg og mange andre som må betale skatt for at dette skal være mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...