Gå til innhold

Gravid og ensom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter nummer tre - uplanlagt.

Jeg føler meg helt alene om dette svangerskapet (6 mnd på veg).

Han har presisert at han selvsagt kommer til å elske dette barnet like mye som de to andre, men engasjerer seg ingenting i meg og magen.

Andre spør hvordan det går, hvordan har du det, men han? Ingenting.

Han anklager meg for å ha vært unnfallen med prevensjonen, noe han stadig kommer tilbake til. Barnet var ikke planlagt - like lite for meg, men jeg har forsonet meg med det, og abort var uaktuelt for oss begge. Likevel føler jeg ikke at han har akseptert svangerskapet. Han blir sint når jeg tar det opp - og han drar oss tilbake til prevensjonsdiskusjonen.

Men jeg vil legge dette bak meg nå - og se fremover, og prøve å glede meg til dette lille menensket som vokser inni meg. Vi er begge voksne og har alt det materielle og litt til. Han er en flink pappa til de to barna vi har.

Når andre spør hvordan jeg har det eller kommenterer "så fin mage du har" , og han står ved siden av, har jeg bare lyst å gråte.

Er bare aldeles utrolig lei meg - noe han selvsagt må legge merke til, og fryktelig ensom.

Er det andre som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det ikke som deg, men vil bare sende deg en medfølende tanke og gi deg en klem! Ikke greit å føle slikt og komme i en slik situasjon som dere har gjort!

Jeg er ganske sikker på at ting vil forandre seg når barne blir født, men det er lenge å gå rundt og være ensom og lei seg!

Stå på - det kommer til å bli bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...