Gå til innhold

Hadde du klart deg uten nett eller tv? Hva med å hverken ha nett eller tv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal kanskje være uten begge tingene en god stund. Kanskje et halvt år eller mer. Vet ikke hvordan det blir, men satser på at bøker, radio og cd blir hyppigere tatt i bruk. Lurer på om jeg vil få nett abstinenser, for jeg har jo hatt nett siden tidenes morgen jo... Tror du jeg klarer det? Hadde du klart det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går utmerket hvis du er glad i andre medier.

 

Selv har jeg perioder hvor jeg ikke ser på TV, stort sett på høsten når mange nye bøker kommer ut.

 

Nett gidder jeg bare når jeg kjeder meg (sitter med nett på iPhone i reklamepauser og når samboer ser på TVprogrammer jeg ikke er interessert i, samt på formiddager før seinvakt, når jeg trenger pause fra studier), hadde nok hatt godt av å gå tur i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne klart meg med nett sånn til daglig, men hadde vært avhengig av å få tilgang til en nettbank. Er så trælete å måtte ned i banken for å betalt regninger. Men TV hadde jeg ikke klart meg uten.. tror jeg..

 

Blir bare litt nysgjerrig, vil du si hvorfor dere skal være uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de første to årene jeg og samboer bodde sammen hadde vi verken tv signal eller internett.. ble mye dvd'er, hehe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ovrlvede i 3 mnd ettersom tv selskapet ikke klarte å få folka sine til å komme og instalere det hehe

 

Gjekk veldig bra egentlig, når tven endelig kom på igjen ble det mye "bråk" hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal pusse opp et hus vi har kjøpt, og i overgangsperioden snakker vi om å klare oss uten nett og tv. Jeg er ufør, så jeg vil ikke akkurat utføre noe arbeid, og er vel derfor også ekstra glad i tvn og nettet, men jeg forstår jo at det er mest praktisk å ikke få kobla opp parabol og bestillt nett der før man har fiksa opp stua og kontoret der aparatene skal stå. Vi får se. Kanskje benker jeg meg på soverommet i et halvår, med radio og bøker. Det er jo også mulig at vi kommer til å se noen dvder på tv på rommet, selv om man ikke er tilkoblet tv sendinger eller kan bruke stua.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke gjort meg noen ting å ikke ha TV. Vi har et i kjellern som vi ser veldig sjeldent på. Nett hadde jeg ikke klart meg uten pga jobb (driver egen bedrift)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nett, så har du jo tv. Har ikke tv, men klarer meg fint uten så lenge jeg kan se favorittseriene og nyheter på nett. Hadde nok slitt uten nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hele fjor var jeg uten tv og var også store deler av året uten internett.

 

Det var litt rart i begynnelsen, men så gikk det helt greit. Leste masse bøker, løste kryssord, gikk turer ol. Var langt mer aktiv enn det jeg er nå og gikk, kryss i taket, en god del ned i vekt.

Kanskje på tide å ta en tv- og internettfri periode igjen? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser aldri på tv allikevel, så den klarer jeg meg fint uten. Slutta vel helt å se tv for ca 2 år siden.

 

Men nettet hadde jeg ikke greid meg uten mer enn en helg... Et alternativ du kan vurdere er selvfølgelig mobilt bredbånd dersom dere har råd til det.

 

Hvis ikke får du forsøke å se de positive i det; blir sikkert mye sex framover... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV har jeg ikke (DVS vi har men har ikke skrudd den på på måneder), internett må jeg ha. Det er her jeg har kontakt med omverdenen, leser nyheter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har bodd uten nett og tv ganske lenge jeg:) Det var veldig fint å få det igjen altså, men jeg hadde det merkelig nok mye ryddigere og renere til enhver tid da...og leste masse spennende bøker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke TV og jeg tror jeg hadde klart meg fint uten internett også (selv om jeg bruker det i tide og utide nå...), men det hadde vært utrolig trist for lillemann å ikke kunne skype med besteforeldrene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste nå for tiden har vel iphone og internett der. Jeg klarer meg nok uten tv, men er avhengig av nettbank og nyheter på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...