Gå til innhold

Morsomme eller sjokkerende eksempler på dårlig barneoppdragelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Satt på legevakta med min lillesøster som hadde kuttet seg til blods. Der sitter en forkjølet kvinne, med to sønner i +- 7årsalderen. Doen er opptatt, fordi en dame nettopp gikk inn dit. Han ene sier: Mamma jeg må tisse. Moren svarer bare: Gå ut og tiss på trappa!

 

----På trappa!-----

 

Og ungen gikk ut, brettet ned, og tisset på sykehusveggen fra trappa. Rett utenfor vinduet, så alle så det, og uten at mora brydde seg det minste.

 

Så kommer han inn igjen, ser at doen nå er ledig, og går inn og vasker hendene på eget initsiativ. I det minste var han renslig på DEN måten.

 

Latterlig dårlig av mor, men litt morsomt. Jeg glemmer det aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en bekjent som hadde en datter på 2 år. Hver gang jenta sutra litt fikk hun en eske sukkertøy. Det gikk vel med 2-3 på en dag, noe jeg anser som mye i den alderen. En gang gikk de forbi en lekebutikk og jenta hyyylte og strakk seg etter lekene. Da tok mor henne med inn og lot henne velge seg en leke, og begrunnet det med at "hvis ikke hyler hun hele dagen og man må jo bare gi barna det de vil ha."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av barna mine kom hjem fra skolen og fortalte:

 

Stefaren til x er død.X fortalte at han hadde kommet hjem og var dritafull og falt på trappa, slo hodet og døde.

 

Jeg spurte er x veldig lei seg da? Nei, x er sånn tøff også var det jo bare stefaren.

 

Hadde nok unngått et par detaljer i fortellingen/informasjonen til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg skulle på kiwi og handle for noen uker siden. Da kom det en gutt på rundt 4 år ut, dro ned buksa og tissa. RETT utenfor inngangen, også sprang han inn igjen.

Da jeg var ferdig å handle såg jeg at mange trakket i det når de gikk inn i butikken. folk vet jo ikke va de trakket i, herlig for butikkansatte når det etterhvert begynnerå lukte tiss i butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med denne tissingen over alt? Husker ei jente som trakk ned trusa mens hun satt i en sånn bildekk-huske, og så tisset hun i fart. Mora bare lo og lo og lo. Vi andre var sjokkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bekjent av meg har to barn, en gutt og ei jente. Og hun lærer barna at det er guttejobber og jentejobber.

Sønnen trenger feks. aldri å hjelpe til hjemme, han trenger aldri å smøre skivene sine selv og han må aldri rydde opp etter seg. Det er jenteoppgaver så søstra må gjøre alt dette for broren og broren har rett til å kommandere søstra rundt ("Smør mat", "hent saft" osv.)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag jeg var på shopping var jeg innom en penere interiørbutkk. Der hadde de en krok med ting til barnerom. Leker, møbler osv :) Masse pene (men dyre) ting.

 

En dame kom inn i butikken med en sutrete unge på slep. Hun følgte barnet sitt bort til kroken med dyre ting til barn. "Du kan være her å leke, mens mamma ser seg litt rundt".

 

Barnet lekte med tingene som om det skulle vert hans eget. Kastet rundt på ting, og ødela blandt annet en xolofon. Moren følgte med på sønnen, men sa ingenting.

 

Merkelig! jeg hadde vert så flau!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørte på radioen i dag eksempel på hvordan norske tenåringer oppfører seg når de er på fx klassetur til polen. Den spesifikke historien de fortalte der var en episode der noen norske tenåringer kom bort til resepsjonen på et hotell, hvor resepsjonisten var opptatt med en annen gjest. De norske tenåringene forventet å få sine behov dekket med en gang, og da de ikke fikk det dunket de først i disken, kalte resepsjonisten hore på polsk, og kastet til slutt penger på henne for å få oppmerksomhet.

 

jeg blir direkte flau noen ganger! er det mulig å oppføre seg så idiotisk?? men så leser jeg jo enkelte historier her inne så skjønner jeg jo hvordan norske unger blir oppdratt til å bli ufordragelige tenåringer med den holdningen at de er viktigst i hele verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FYYYY F så utrolig ekkelt da! Ikke rart at nordmenn begynner å få et dårlig rykte i utlandet. Mange som sier vi er frekke og ekle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være mammaen på lekeplassen som skrek til ungen" Kommer du ikke nå får du juling når vi kommer hjem".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaaiiii...den er ille da! Har sett en mor ta tak i sønnens "rottehale" (nakkehår) og vri rundt til ungen hylte, fordi han ikke satt rolig. Da sa jeg faktisk fra. Fikk bare et fornermet blikk tilbake. Drittmødre! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk forbi en dame som hadde en gutt (4-5 år?) som fløy fram og tilbake på fortauet og fekta for seg selv med en pinne. Hun tok fra ham pinnen og var på vei til å slå ham med den, stoppet midtveis da hun fikk øye på meg. Jeg gikk bort og fikk ikke sagt noe før hun (og gutten etter) begynte å småløpe bortetter veien...Temmelig sjokkerende, faktisk. Ikke så morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...