Gjest Skrevet 20. oktober 2010 #26 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg ville blitt forbauset hvis noen "krevde" dette av sine foreldre, men hvis de vordende besteforeldre har lyst til å spandere vogn eller hva det nå måtte være, som barselsgave, ja, hvorfor ikke?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #27 Skrevet 20. oktober 2010 Vi fikk 10.000,- til å kjøpe vogn av svigerforeldrene mine. Brukte 8000 av de på vogn, resten på "diverse"
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #28 Skrevet 20. oktober 2010 Vi fikk penger av svigerforeldrene mine. Kjøpte vogn og stelleveske til tilsammen 8500. Synes det er kjekt. Når vi er inne på dette så betalte de også bryllupet vårt året etter. De har så lyst å bidra og jeg synes det er kjempeflott! Vi har ikke så god råd, så.. Denne gangen har svigermor sagt de kan betale stellekommode
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #29 Skrevet 20. oktober 2010 Husker ikke hva vognen kostet, men det ble noe tusenlapper for en ny emmaljunga-vogn. Fikk 2000 av svigermor, og så betalte vi resten selv. Hun ville selv være med å betale på vogn, også siden hun hadde gjort det samme for sin datter
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #30 Skrevet 20. oktober 2010 Bestefar kjøpte vognen her. Kostet 8000 ,-
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #32 Skrevet 20. oktober 2010 Vi er godt voksne, men fikk av svigers siden det andre barnebarnet hadde fått (ikke vårt barn det altså). Tusen takk sa vi!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #33 Skrevet 20. oktober 2010 Da jeg ble gravid med første sa mamma at de gjerne ville kjøpe barnevogn til meg, og til hver av søstrene mine når de får sitt første barn. Så jeg betalte ikke barnevogna selv,husker heller ikke hva den kostet. Vi bruker nå samme vogn til nummer to:-)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #34 Skrevet 20. oktober 2010 Vi fikk den i gave av svigers, veldig hyggelig. Mine foreldre et rørosteppe i barselgave samt at mor strikket en hel kolleksjon til babyen. Vi er veldig takknemlig for alt vi får, små eller store gaver. Vi forventet ingen ting, men tok det som en gledelig overraskelse. Lagde stellebenk selv av hobbyplate fra ikea og elfahyller. Bilsete og sprinkelseng kjøpte vi brukt av en venninne. Syntes det var veldig stas med ny vogn som vi selv fikk velge ut, men at de andre tingene var brukte gjorde ingenting. I ettertid ser jeg at vi fint kunne kjøpt en brukt vogn, den hadde jo gjort samme nytten, men som førstegangsforeldre var det der med vognkjøp litt stort og "bare det beste var godt nok" (som om ikke en brukt vogn er det?). Uansett, vi hadde kjøpt samme vogn uavhengig av om svigers betalte den for oss eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #35 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg kjøpte Emmaljunga brukt på finn til 2700
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #36 Skrevet 20. oktober 2010 Hvor gamle er dere? Er det noen som virkelig forventer at de ikke skal kjøpe/betale vogna selv? Vi betalte den selv, og den kostet kun 3500 - halv pris på salg!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #37 Skrevet 20. oktober 2010 Vi fikk 5000 av mine foreldre til innkjøp av nødvendigheter. De vet vi har det trangt økonomisk, så pengene kom godt med! Kjøpte mye brukt via finn.no, så fikk både vugge, ny madrass, stellekommode, ny stellepute (vanlig kommode som vi la stellepute på) barnevogn + + for pengene. Både vogn og vugge så helt nye ut og var kjøpt for ett år siden av forrige eierne. Betalte 1500 for vogna og 500 for vugga, så hadde nok litt flaks også! Dessuten hadde Fru Lyng 70% salg på hele butikken ifm navneskifte til Barnas Hus, så der fikk vi kjøpt både lammeskinn, lammeskinnspose og fine babyting til en billig penge.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #38 Skrevet 20. oktober 2010 Vi kjøpte vognen selv. Svigerforeldrene mine ville gjerne kjøpe stellebord (fordi hans søster hadde fått til sine barn), og da kunne ikke muttern være dårligere så da ville hun kjøpe seng. Vi takket pent og pengene vi sparte på det gikk til veslas sparekonto.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #39 Skrevet 20. oktober 2010 Vi fikk: Vogn og Voksipose: Svigerforeldrene mine Seng + madrass: Tanten min Bilsete: Faren min Stellebord: Mormoren min
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #40 Skrevet 24. oktober 2010 Arvet vogn av som mamma hadde spart etter minstebroren min, slapp selvfølgelig å betale for den. Svigers kjøpte seng og madrass, vi lånte bilstol, og arvet stellekommode av pappa og stemor som de hadde spart etter en annen liten bror.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #41 Skrevet 24. oktober 2010 Har alltid handlet alt av barneutstyr selv, og vi har 4 barn. Har hatt flere vogner, men den dyreste var nok dobbelvogna som kom på 9-10000 mon tro med to mykposer og en mykbag og stelleveske. Har foreldre som av og til gir oss noen lapper, men de har aldri vært øremerket barneutstyr, eller kommet i forbindelse med slike innkjøp:-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #42 Skrevet 24. oktober 2010 Mine foreldre betalte vår barnevogn, kostet 6500kr. Det var ikke fordi vi ikke hadde råd til det selv, men de ønsket veldig å kjøpe det til oss.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #43 Skrevet 24. oktober 2010 Vogn kjøpte vi selv. Men alt annet, seng,voksipose,ullpose,stellebord osv osv fikk vi av svigers og mamma:) Tippe en ca 8000 kr tilsammen
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #44 Skrevet 24. oktober 2010 Mine foreldre kjøpte vogn til oss, 8000 kostet den. Hadde ikke kjøpt ny og så dyr om jeg selv skulle betalt, da hadde det blitt brukt fra Finn.no! Men mamma ville gjerne kjøpe ny og fin, de gjorde det til søstra mi også! Veldig mange jeg kjenner har fått vogn av foreldrene sine når de har fått sitt første barn, tror mange besteforeldre synes dette er hyggelig å gi:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå