Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Min mann behandler eldstebarnet mitt elendig. Han er sur og tverr og kjefter og roper til h´n hele tiden, enten h¨n har gjort noe galt eller ikke. Barnet har innrømmet at h´n ikke har noen respekt for stefar, siden han er urettferdig og kjefter hele tiden. Og forventer at h´n skal bite i seg alt av frustrasjon og sinne til enhver tid. Noe barnet gjør i stor grad. Til det renner over. Tenker dere som har tenåringer i huset kjenner til noe dårlig humør og slamring med dører. Det er fullstendig ulovlig i dette huset, iflg min mann. Man skal heller ikke heve stemmen, dersom man ikke er han selvsagt og noen ikke har gjort alt etter hans pipe. Minstebarnet er vårt felles og selvsagt blir en halvannetåring behandlet annerledes enn en på 13-14, men fra å behandle den ene som en parasitt til å dulledull med babyen er nesten kvalmt. Regner med jeg får tips om å reise fra han, men jeg er i grunnen mer ute etter å finne ut hva jeg kan gjøre for å få mannen min til å innse sitt ansvar i dette. Han er jo tross alt den voksne. Kan jeg kreve at han blir med på noen form for terapi med barnet og meg eller er eneste løsningen å bare reise? Har ikke noen tro på at han blir med frivilling for det er ikke han det er noe feil på, det er oss andre..
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Beklager å si det men om han er av oppfattningen at det ikke er noe galt med han men med alle andre så er det heller ingen sjangse for at han forandrer seg. Husk at sønnen din er i en veldig sårbar periode nå. Sier ikke du skal gå fra han men om du ikke gjør det må du finne en måte å beskytte sønnen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå