Gå til innhold

Forskjell på 1. og 2.gangsfødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere her inne som syntes det var forskjell på 1. og 2. gangsfødsel? Og evt hva var forskjellig?

Takker for svar :o))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. fødsel; 15 timer - helt OK, absolutt overkommelige smerter

2. fødsel; 2 timer (!!) - helt grusomt vondt, har ikke ord egentlig, men fort gjort

Skrevet

Veldig lik henne over!

1. fødsel: 19 timer, helt greit bortsett for at han måtte ha hjelp for å komme seg ut.

2. fødsel: 2,5 t. fra første kynner, helt forferdelig!!!

Har bestilt en mellomting for nestemann :))

Skrevet

1 fødsel 26 timer

2 fødsel håper jeg ikke blir som deres for jeg har 2 timer kjøring til sykehuset.. kortere enn 26 timer er greit.. men 2-3 synes jeg er litt lite ;)

Skrevet

Jeg også har 2,5 t. til sykehuset. Men da jeg fikk nr. 2 var jeg inne til kontroll (overtid) og ba om å få ligge der den natta. De ville egentlig ikke, men med så lang kjøring gikk det greit.... Hadde jeg vært hjemme, så hadde det blitt hjemmefødsel!! Pappa`n kom 45 minutter for sent.... :)

Skrevet

1. : Tok 4timer. Fikk epidural siden jeg ble satt i gang og hadde så grusomt tette rier.. Knakk halebeinet. Så den var jævlig!

2. Tok 2 1/2time. Gikk ganske så raskt,men låg å supa på lystgass maska så var borte en liten stund.. Glemte smertene helt til riene kom igjen :P

Helt fin i form etterpå!

Skrevet

1. gutten født 5 timer etter første rie. veldig fin fødselsopplevelse til tross for riehagl og at gutten stod fast i åpningen

2. gutten født 2,5 time etter første rie. ble satt i gang. megatette rier, men absolutt overkommelig. Er spent på nestemann :)

Skrevet

Oi, jeg har bare fått en og det var overstått på 3,5 time... Så håper ikke det går så mye fortere (som de over her) denne gangen...

Skrevet

Hadde 2 helt forskjellige fødsler siste endte i hastekeisersnitt. Begge var lange.

Skrevet

Ja forskjell var det, men om jeg hadde tenkt meg om så kunne jeg vel forutse at nr 2 skulle gå relativt raskt

første tok 6 timer fra første rie, på på sykehuset så det hele var ganske så rolig og ikke tok jeg tiden på rier eller, noe, JM var heller ikke så opptatt av meg da hun tydeligvis regnet med at dette tok sin tid, riene derimot kom rimelig tett.

Når jeg skulle ha nr 2 så gledet jeg meg faktisk til fødselen og var spent som en førstegangs på å ta rier og lure på når vi skulle dra på sykehuset.

Det ble ikke noe rietelling denne gangen heller for fra start til slutt tok det 45 min. Hadde jeg ikke bodd 5 min med bil fra sykehuset og ambulansen vært inne så hadde jeg født hjemme.

Derimot er jeg ikke skremt fra å føde hjemme siden fødslene har gått greit, men velger helst sykehus :)

Skrevet

brukte 16 timer fra vannet gikk til førstemann var ute.. jeg gleder meg til fødselen denne ganga, men håper ikke det får for fort. Kan gjerne bruke 16 timer igjen, bare jeg slipper å gjøre alt arbeidet på 2-3 timer... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...