Gå til innhold

Barnebidrag og dårlig økonomi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For å få en ting på plass. Så blir barnebidrag regnet ut fra inntekt til den som skal betale. Og dersom vedkommende ikke har råd til å betale barnebidrag. Så finnes det ordninger for å ivareta alle parter. Man må ikke betale 2000 kr i mnd, dersom man har 2000 kr utbetalt. Dårlig eksempel, men likevel...

 

Idiotiske "jeg vet best" damer, som ikke vet hva de snakker om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min samboer er erklært bidragsudyktig. Han slipper å betale bidrag. Han er arbeidsledig, og lever kun på trygd. Dersom vi gifter oss, blir min økomomi regnet med, så da hadde han blitt bidragsdyktig igjen.

 

Derfor gifter vi oss ikke. Jeg tjener godt og jeg eier et flott hus, en fin bil og et landsted. Så vi har det økonomisk godt nå. ( Han har ett barn fra før, og sammen har vi tre barn).

 

 

Så det du sier der, stemmer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1506; du høres ikke særlig sympatisk ut. Hvorfor ikke hjelpe barnets mor noe økonomisk??? Det er faktisk barnet det går utover når far ikke betaler. Det hæres jo faktisk ut som om DERE har råd til og betale et par tusenlapper i mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet dere hva, klarer man å sette et barn til denne verden så skal man faen meg forsørge det også.!

du sier du har så god økonimi, men dere gifter dere ikke pga da slipper han å betale barnebidrag, vet du hva, han fortjener ikke å kalle seg for pappa, en pappa er ikke blodrelatert, det er den som forsørger ungen, den som stiller opp for ungen så den kan vokse opp å ha det bra i denne verden. å skal man ha tak over hodet, mat i magen å klær på kroppen så koster dette faktisk penger vist ikke du viste det!

dette viste han godt om da han lagde det barnet å du godt om da du ble sammen med han, så dere burde faktisk skamme dere!

at folk kan vere så patetiske!

ikke for å si noe stygy men jeg håper faktisk at dere ikke har det barnet hos dere for det fortjener dere ikke!

håper du selv engang blir alene med ungene, å du ikke har så god råd som du nå sitter å skryter av, å at du da ikke får en krone i BB så kan du se hvor veldig fint du får det!!!!!!!!!!!!!!!

 

tenk deg godt om!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du 15.06 er sikkert sammen faren til mitt barn. Som aldri får noe som helst fra faren. Han bidrar ikke så mye med 50øre til ny vinterdress en gang! Jeg blir kvalm...................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Eller sammen med faren til mitt barn... Dama hans har undersøkt om han kan betale mindre bidrag for de barna han har med meg hvis han adopterer HENNES datter.... (Ja, det er virkelig to genier det her er snakk om!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er anonym 15.06

 

Han har vært bidragsudyktig flere år før han møtte meg. Hvorfor i all verden skal jeg betale for andres barn??

 

Ja jeg har en veldig god økonomi, og jeg forsørger våre barn. Det lille han får i trygd rekker kun til å dekke maten han spiser, kosmetikk han bruker, og hans ellers personlige behov. Jeg holder ham med tak over hodet, og faktisk tak over hodet til særkulls barnet hans også når hun er her. Det er jeg som betaler for feriene vi har, og som denne jenta også er med på når hun er her hos oss.

 

Hvorfor skal jeg bidra til moren hennes bare fordi jeg har god økonomi? Og gifter vi oss en dag blir det særeie på meg. Men den dagen det skulle skje skal denne jenta være minst 18 år. Og særeiet gjør at kun våre barn arver etter meg. Dette synes han selv er rett og rimelig. Han har ingenting med inn i forholdet for å si det slik. Han har mye bidragsgjeld også. Som han fikk før han ble erklært bidragsudyktig.

 

Dersom vi går fra hverandre, har jeg ikke behov for bidrag fra ham. Jeg er helt uavhengig av at noen hjelper meg økonomisk. Jeg har en kjempegod jobb, høy inntekt og i tillegg har jeg arvet så mye at jeg har formue. Så jeg klarer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter 15.06 dama jeg.

Når hun forsørger sine tre barn helt alene synest jeg det er bra. Da må den andre dama denne fattigfanten greie å forsørge et, når hun i tillegg får dobbel barnetrygd og bidragsforskudd.

 

Om man ønsker en god forsørger for sine barn, må man være mer selektiv i valget av nettopp far til sine barn. Om ikke er det jo litt sprøtt å syte etterpå. Ser ikke for meg at 15:06 dama kommer ti ås syte, eller forvente at andre med bedre råd enn henne skal forsørge dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig! Men flott for deg/dere hvis dere vil si ifra dere barnebidrag i et eventuellt samlivsbrudd. Det finnes mange av oss alenemødre med gode inntekter og stor formue som tar i mot disse pengene med åpne armer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...