Gå til innhold

Hva gjør man med røkt bjørnekjøtt??


mammatetogansketette:))

Anbefalte innlegg

Ja, dere leste riktig..!! Vi har en liten bit liggende, men vet ikke helt hva vi skal gjøre med de, er bare en liten smak- sånn for å smake liksom:) Er vaakumpakket...

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest irismor

Røkt bjørnekjøtt kan vel spises som den er. Har smakt en det og er faktisk mye bedre enn navnet tilsier, men supergodt er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Sammenligne hundekjøtt og bjørnekjøtt, faktisk... Den ser jeg liksom ikke...

 

HI: Server det med rømme og flatbrød.... Og en liten akevitt, om du har. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på oppskrifter etter røykt kjøtt på nett og kjør noe lignende.

Jeg ser for meg stekt sopp (evt stuing).

 

Hive det? Hvorfor det? I andre land har de andre mattradisjoner enn i Norge og hadde jeg blitt servert hund, hadde jeg selvsagt spist det og sikkert ment det var godt også. Vi spiser søte kyllinge, man hund det er gruuuuusomt?

Og bjørn? Det blir jo vilt, hva med elg, hjort, rådyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.dyrsrettigheter.no/filestore/broiler.jpg&imgrefurl=http://www.dyrsrettigheter.no/%3Fmodule%3DArticles%3Baction%3DArticle.publicShow%3BID%3D2122&usg=__rvSPbH1dBQ1uU7mubTEd_d1gK-k=&h=242&w=240&sz=11&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=FZf59td_E8Up2M:&tbnh=151&tbnw=160&prev=/images%3Fq%3Dslakteklar%2Bkylling%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN%26rlz%3D1T4SUNC_noNO358NO360%26biw%3D1345%26bih%3D580%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=974&vpy=238&dur=1809&hovh=193&hovw=192&tx=105&ty=105&ei=MgO_TN3fD8rpOb_y2PIB&oei=MgO_TN3fD8rpOb_y2PIB&esq=1&page=1&ndsp=18&ved=1t:429,r:10,s:0

 

Denne ble litt lang, men anyway! Dette er en broiler, en slakteklar kylling. Ikke spesiellt søt, spør du meg.

 

Det at jeg spurte om hun hadde spist hund, var fordi kjøttet er faktisk tilnærmet likt, ikke fordi hunder er søte dyr.

 

-Og unnskyldningen min for å slippe å spise bjørn, hadde ikke vært fordi den er så søt. Rett og slett fordi det ikke er videns kjent for å være godt, samme hvor mye delikatesse det er i et annet land. Det er sauetestikler også, men jeg har heller ingen planer om å prøve det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpes... hadde ikke ventet sånne svar her?? Jada, veit det er spesielt, men kjøpte det bare av nyskjerrighet, det spises jo snegler, griseskanker, og blekksprut og gud vet hva, så tenkte ikke bjørnekjøtt skulle være så galt? Mulig det smaker hundekjøtt, det vet vel bare de som har smakt begge deler, og jeg har ikke tenkt å hive i meg hundekjøtt, så det finner jeg aldri ut :P

 

Jeg er ikke typen som smaker og spiser alt mulig, og det er mulig jeg er sær, men det må være av andre årsaker til enn at jeg heller smaker på en bit bjørnekjøtt enn en på lekkert danderte snegler :D Tror ikke jeg hadde klart å svelge et kuøye heller.. men so what?? Folk er forskjellige.. Og nå er bjørnen hverken utryddningstrua, et kjæledyr, ingen lover er brutt, og ikke er den vel skadelig å spise-- så ser ikke helt hva folk hisser seg opp over...

 

Tror jeg prøver på flatbrød- varianten jeg, med rømme og kanskje en liten akevitt?? Tenker (hunde?)smaken kommer best frem da. Er det uspiselig så får jeg vel kaste det da, som noen her foreslår, takker for rådene deres alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...