Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg vet jeg har vaert, og er veldig nervoes for aa gi 2 aaringen min mat som er vanskelig aa tygge. Det virker som at "alle andre" spiser mat uten problemer, uansett hvilke biter og stoerrelser, mens jeg gir all mat i smaa, smaa biter. Godteri som er seigt faar hun ikke, jeg er redd hun setter det fast i halsen... Opplever at hun titt og ofte sitter og brekker seg, som at maten setter seg fast nederst i ganen/oevre delen av svelget, og jeg blir saa nervoes av dette her. Da maa jeg traa til med aa klapse hardt bak ryggen, eller ta en finger inni munnen for aa faa ut maten... Det er ikke det at hun ikke liker maten altsaa, men rett og slett at det setter seg fast virker det som... Det har sine grunner for at jeg er blitt saa redd for dette her, noe som hendte for noen aar tilbake... Jeg gav henne most mat helt frem til hun var rundt 20 mnd.... Det var nok ikke rett av meg, men jeg har denne frykten sittende i meg... Kan jeg spoerre hvilken mat deres barn spiser? Spiser de alt de kommer over uten problem?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Spiser alt her i gården, men har lagt merke til at storfekjøtt er litt tøft for henne (med mindre det er i kjøttdeigformat), så vi har sjelden biff hvis vi da ikke steker et par pølser til henne. Vi begrenser sterkt inntaket av blandingsspekemat da det kan være noen gufne bakterier i det. Ren spekeskinke eller fenalår går ned på høykant. Det eneste som er vanskelig å få inn er grønnsaker....
tine0810 Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Sliter med å få i mini på 2 år middagsmat...ikke fordi han setter det i halsen, men fordi han smaker på det, sier æsj...og spytter det ut igjen.... så blir mest grøt, pannekaker, brødmat.....:-( heldigvis spiser de et varmt måltid i barnehagen hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå