Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Min søster er planlagt gravid med sin samboer gjennom 2år. Da de var hos jordmor annbefalte hun pappaen å vente med å signere farskapspapirer inntil termin-datoen var satt, slik at han var mer sikker på at det var hans barn..... Regner med at det ikke er vanlig prosedyre å si sånne ting? Søstra mi har selvfølgelig byttet jordmor, men jeg mener jordmoren burde få refs for slike utsagn, men hvor henvender man seg evt?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 er det ikke til fylkeslegen du skal klage? Det burde ho virkelig gjøre for en ting å si av jordmor. Om så søsteren din var gravid med en mann hun hadde hat en one night stand så skal ikke en jordmor si slike ting......... Hærlighet noen mennesker skulle ikke hatt den jobben de har
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg tror ikke det er slik at man skriver under disse papirene på forhånd. Trodde det var noe man gjorde etter at barnet ble født jeg? Husker når mannen min skulle gjøre det. Jordmoren trakk han litt bort fra meg, og småvisket med noen papirer i hånden. Jeg hørte ikke hva som ble sagt, og spurte mannen min etterpå. Da han fortalte det, måtte jeg le litt av jordmoren sin oppførsel.. hehe!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 På tide å bytte jobb kanskje? Er det mulig!! Tenk å fornærme søstra di på den måten!! B*TCH
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 Det vanlige er at man skriver under papirene etter fødselen, men det er en stor fordel å ha gjort det på forhånd. Hvis det skulle skje noe under fødselen så mor ikke overlever, er det veldig greit hvis papirene er i orden på forhånd. Uansett er det direkte frekt av jordmor å si noe sånn som det her.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 i fare for å framstå som uvitende, men jeg må spørre likevel. må alle fedre skrive under på farskapsattest? om man er gift også? jeg kan nemlig med hånd på hjertet si at jeg aldr har sett mannen min signere på slike papirer.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #7 Skrevet 20. oktober 2010 forøvrig er det helt utrolig hva enkelte får seg til å si! mvh 14:16
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #8 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg er samboer, ikke gift. Og ved begge fødselene ko jordmødrene inn med farskapspapirer rett etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #9 Skrevet 20. oktober 2010 Hehe.. Huff - det var ikke fint av jm å si det altså - men det er jo litt morsomt å lese. Og samtidig så tenker jeg på vår første jmtime hvor jm spurte "ja, dette er altså den vordene moren og faren?" Hvorpå samboeren min svarte undrende og tittet på meg "ja, jeg tror da det!?". Hun så temmelig himmelfallen ut der hun satt haha.. (Kan jo nevne at vi bare har hatt hverandre og han var jo ikke i tvil om at det var hans barn - han har bare en tendens til å snakke før han tenker )
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #10 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg tror nok både søsterern din og mannen hennes har misforstått... Jordmor har nok sagt at de skal vente med å skrive under disse papirene til barnet er født. Men det er fordi de alltid venter til etter fødselen med å BEKREFTE farskapet når foreldre ikke er gift. Kan ikke drømme om at en jordmor hadde ment det du sier hun sa;)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #11 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg tror nok både søsterern din og mannen hennes har misforstått... Jordmor har nok sagt at de skal vente med å skrive under disse papirene til barnet er født. Men det er fordi de alltid venter til etter fødselen med å BEKREFTE farskapet når foreldre ikke er gift. Kan ikke drømme om at en jordmor hadde ment det du sier hun sa;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå