Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Dama skulle opp på fortauskanten også tippet hele vogna. Heldigvis gikk det bra, ungen var fastspent. Men det kunne jo gått skikkelig ille hvis det hadde vært en bagvogn med en liten baby uten seler. Løp bort for å hjelpe og hun skulle visst aldri ha trehjuling igjen. Trehjulinger er for folk som vil ha en vogn å trille lett gjennom stativene med klær inne på kjøpesenter. Jeg er glad jeg har en solid vogn med fire hjul. Noen fler som har opplevd liknende?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 He he. Jeg har arvet en trehjuling av svigerinne, og hun gikk i butikker og satt på cafe hele dagen :-) Jeg misliker den STERKT, den er kjempevanskelig opp fortauskanter, umulig å manøvrere (ikke svingbart hjul) og utrolig ustø. Jeg har alltid dårlig tid og løper mye med den, makan til makkverk :-)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Nei, faktisk ikke. Men har sett folk gjøre de merkeligste ting for så å skylde på vogna når det går galt. Har ikke kjøpt trehjuling for å trille på senter, jeg har en til skog og tur-bruk. Ikke noe problem. Og vogner med fire hjul velter også. Bugaboo, xplory etc er ikke stabile. Bruk hodet når du triller, så er problem solved..
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 En god firhjuling tipper ikke. Simo eller Emmaljunga skal vel litt til før de tipper
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg er sikkert litt brå og klønete! :-) Men jeg hare en annen med to svingbare forhjul, den kløner jeg ikke noe med, og den irriterer meg aldri. Synes nok det er litt deilig å slippe å konsentrere meg aktivt om trilling, ja! Første 13:08
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 Kommer jo helt an på hvilken 3 hjuling man triller med:) VI har en city jogger, og i bhg sier de at de har aldri opplevd en så god 3 hjuling! Stødig og lett:) Veldig enig med bhg der:)
Willy Wonka Skrevet 20. oktober 2010 #7 Skrevet 20. oktober 2010 Hmm...jeg har en trehjuling og går mye på skogveier, opp og ned av fortau, grusveier etc....aldri skjedd meg! Og jeg bruker vogn MYYYYE. Har brukt min 3-hjuling til begge barna.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #8 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har aldri opplevd noe slikt med vår oth. Ser dog at mange ikke tenker på at vognen kan velte. De går f.eks ute uten å ha på topptrekket på bagen. Det er der av en grunn. Jeg er foresten ikke en cafèmamma. Men jeg var i veldig dårlig form etter fødsel pga. sykdom. Med en mer "solid" vogn hadde ikke jeg og babyen kommet oss ut på et drøyt halvår.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #9 Skrevet 20. oktober 2010 Og hva med meg...Jeg har en firhjuling som tippet.....Jeg har også en trehjuling som jeg aldri velta. Et helt idiotisk innlegg. Det betyr vel ikke at alle velter trehjulingene sine, og det betyr heller ikke at alle velter firhjulingene sine, fordi om jeg greide å velte vogna.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #10 Skrevet 20. oktober 2010 Men holdt hun ikke i vogna da ??? Skjønner ikke hvorfdan en vogn (uansett antall hjul) kan tippe mens noen triller den. Det er ganske vanlig å holde i håndtaket...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #11 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg jobber i barnehage og hater virkelig disse vognene med tre hjul. Er et mareritt å trille, og konsentrere seg om at de ikke skal velte hele tiden. Og med et aktivt barn oppi så er det lett for å tippe. Har skjedd flere ganger.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #12 Skrevet 20. oktober 2010 Ja, alle trehjulinger er jo akkurat like... Jeg har trehjuling, har trillet både i skogen og opp og ned fortauskanter osv. Har aldri vært i nærheten av på tippe. Forøvrig er vogna super å trille i forhold til de "solide firehjulingene". Hadde en simo kombi tidligere. Den suger når du skal trille på plasser der du må svinge. Veier og sånt mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #13 Skrevet 20. oktober 2010 Vel, jeg har fått skryt i bhg der min gutt går, over at min 3 hjuling er så stødig. Så ikke dra alle 3 hjulinger over en kam! Er noen 4 hjulinger som også er ustødig. Men er enig i at noen 3 hjulinger er ikke laget for annet enn utstilling.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #14 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har trillet min trehjuling i to år, og den velter virkelig ikke sånn helt uten videre. Skjønner jo at en simo er mer stødig enn min teutonia, men så er min mange ganger enklere å manøvrere. Jeg holdt på å tippe min en gang. Det var fordi det var en isete bratt bakke med en port som måtte åpnes, samtidig som jeg skulle holde vogna fast uten å skli. Det gikk bra, jeg klarte å holde den oppe. Med en firhjuling hadde jeg nok ikke klart å komme opp bakken. Nå skal jeg ha ny baby, og vi skal bruke samme vogn. Vurderte en stund å kjøpe ny, og da hadde det blitt samme type eller en annen med tre hjul. Forresten går jeg ikke så mye på cafeer..
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #15 Skrevet 20. oktober 2010 Trehjulinger er knallgode å trille !! Tipper den dama løfta etter styret, slik at vogna balanserte kun på forhjulet når hun skulle opp på fortauet. Dette er en typisk feil MANGE gjør !! Vogna skal ALDRI løftes/vippes på den måten!! Man skal vippe vognen slik at det 3. hjulet forlater bakken, og så skal man dra vognen opp etter de to bakhjulene. Og de skal berøre bakken hele tiden!
tine0810 Skrevet 20. oktober 2010 #16 Skrevet 20. oktober 2010 har aldri vært i nærheten av å tippe med TFKen her...og nei, jeg triller ikke bare på kjøpesenteret ol....! Synes den er veldig stødig og fin, til tross for 3 hjul.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #17 Skrevet 20. oktober 2010 Hjelpes for et innlegg. Har aldri hatt noen problemer med min trehjuling hverken i skogen eller i byen. Men hvis det får deg til å føle deg bedre med firhjulingen din så for all del. Kan ikke alle bare få ha den vognen de selv vil. Ikke alle må like det samme vet du
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #18 Skrevet 20. oktober 2010 Det kommer jo helt an på vogna. Vogner med forovervendt sportsdel har tyngdepunktet på de doble hjulene mens de som har sportsdelen bakovervendt har tyngdepunktet på det enkle hjulet, alt slikt har jo noe å si for hvor lett vogna tipper. Har selv TFK, aldri vært i nærheten av å tippe, verken med bag el sportsdel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå