Mina06+Mats09 Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 I såfall hvilken melk startet dere med? Tenkte jeg skulle begynne så smått å tilvenne med litt vanlig melk.
mammatetogansketette:)) Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Tja.. tror han fikk smake noen få slurker, men ventet en mnd. til før han fikk det i glasset sitt til maten! Begynte med H- melk men gikk fort over til lettmelk, fettet i melka er jo "feil" type fett, så ser ingen grunn til å gi han H- melk. Han var/ er veldig glad i melk da:) Ekstra lett er nok grei å gi den også
Gjest Kira06 Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Vi begynte med melkeprodukter (ost, yoghurt osv) når hun var 10 mnd, og startet med å introdusere melk når hun var cirka 11 mnd. De første gangene fikk hun bare smake litt melk i en kopp, og den hadde jeg blandet ut med vann. Ca 2/3 melk og 1/3 vann. Passet også på at jeg ikke ga det rett før sengetid, i tilfelle hun skulle få vondt i magen eller noe. Etter ca en uke gikk vi over til melk som ikke var blandet ut, og nå når hun er 13 mnd får hun tilbud om melk til de fleste måltidene (men vann er fremdeles den store favoritten her i huset!). Vi gir henne litt forskjellig melk, ettersom hva vi har i huset, men går stort sett i vanlig lett-melk. Når det kommer til å gi barn H-melk, så har jeg fått høre det motsatte av hun ovenfor. At det ikke gjør noe for barn med dette fettet, spesielt ikke tynne barn. Så jeg har ingen betenkeligheter med å gi barnet mitt H-melk, men så ligger hun også nederst på vektskålen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå