Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 .. og det har jeg få skrupler med. Har amma i 6 mnd nå, og det begynner å bli veldig styrete. Ofta han ikke vil ha. Men jeg lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det. På forrige kontroll hos hs, hadde han ikke lagt på seg noe. Vet ikke hva det skyldes. Kan være at han er veldig aktiv og forbrenner mer enn normalt. Eller så har han ikke fått i seg nok mm. Vi fikk beskjed om å begynne med mer fast føde. Han spsier nå to grøtmåltider, et fruktmåltid og et middagsmåltid hver dag. I tilleg er det meninga at han skal få pupp etter hvert måltid, men det er det ikke alltid han vil ha. Vi skal på ekstraveing om ca tre uker. Hvis jeg slutter helt å amme, trur dere han må få mme da? Eller er det nok med vann som drikke til maten.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 De skal ikke bare ha fast føde, altså må du gi noe mme i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Hva sa de på HS om dette, da? Vann er bra til tørstedrikk men får han ikke noe melk i seg overhodet, så kjøp litt mme også
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 HS bare oppfordra meg til å fortsette å amme, da jeg spurte om jeg ikke skulle gi ham litt mme. Hun sa at jeg måtte sette meg i et rom der vi kunne være alene (han har to storesøstre), sånn at babyen ikke ble forstyrra osv. Men selv om jeg sitter alene i et mørkt rom med han, er det ofte han nesten ikke vil ha noe pupp. Andre dager igjen, suger han som bare det. Hvis vi bestemmer oss for å slutte med pupp, skal jeg selvfølgelig spørre hs om evt, hvor mye mme han trenger. Jeg tenkte bare å høre hvordan dere handre som har slutte å amme rundt 6 mnd, har gjort det En av grunnene til at jeg vil gi opp amminga, er at jeg er nesten sikker på at babyen vil få bedre nattesøvn av det. Tenker at han vel bør få litt mme, hvis vi slutter med pupp. Men det er vel melk i grøten man kjøper også? Blir ikke nok kanskje? HI
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 Gå over til mme, han må ha mer mme enn den melka som er i grøten. Mme skal en jo ha frem til 1 år. Ikke sikkert han sover bedre om natta da. Gutten min på 1 år blir verre og verre om natta, og han spiser og drikker "alt".
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg er i samme situasjon. Gutten min ville ikke mere, tok kanskje en gang om dagen like før han var seks mnd. Da ga jeg opp. Gutten min vil ikke ha utpumpet mm eller mme heller, han vil bare ha vann og drikke. En baby på seks mnd skal ha 540 mg kalsium om dagen. Ser på grøtpakkene at en porsjon med seksmnd grøt gir ca 170 mg så to porsjoner om dagen gir da ikke nok kalsium. Jeg gir 1,5 posjon grøt to grøtmåltider og har ofte litt grøtpulver(naturell) i middagen. Dermed kommer jeg opp i nok og trenger ikke å gi mme. Jeg har snakket med helsesøster om dette og hun sier det er greit. Det skal forresten ganske mye mme til for å gjøre opp for en posjon grøt når det gjelder kalsium.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #7 Skrevet 20. oktober 2010 Forresten HS som fant hvor mye kalsium babyen skal ha. 13:35
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #8 Skrevet 20. oktober 2010 eller 13:45 som det jo egentlig var...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #9 Skrevet 20. oktober 2010 Takk for svar Nå ble jeg litt klokere ja.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #10 Skrevet 20. oktober 2010 min gutt slutta helt med pupp da han var 6-7 mnd,ville bare ikke ha mer.men han ville iallefall ikke ha mme,så da fikk han bare fast føde samt vann til drikke (slik var det med storebror også) de lever i beste velgående de.nå er mini 9 mnd og jeg har begynt med litt yoghurt slik at han skal få i seg nok kalsium. så om din mini ikke vil ha mme så ikke stress så veldig med det,det kan man jo ikke gjøre noe med likevel...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #11 Skrevet 22. oktober 2010 Youghurt ja... det spiser min lille gutt også. Sånn "fra 6 mnd". Det er vel kalsium i dem? Vi har ikke slutta helt med amminga. Han får tilbudet noen ganger om dagen, men det er sjelden han vil ha noe mer enn et par slurker. Om natta vil han som regel ha pupp 1-2 ganger, og da suger han ganske bra fortsatt. Vi får se om vi slutter helt, eller om vi fortsette som vi gjør en liten stund til. HS anbefalte meg forresten å slutte med nattamminga. Men til nå har jeg syntes det har vært enklere å dra fram puppen, enn å nattavvenne. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå