Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Hvor begynner jeg hen? Hvordan søker jeg meg inn på skole? Kan jeg begynne nå etter jul?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 http://www.modigejobber.no/hjelpepleier.html
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg tror du må ta utdannelsen på videregående. Jeg vet ikke om det går ann å ta kurs, men du kan jo høre med NAV om de tilbyr noen kurs innenfor hjelepleier.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 Det går ikke ann og bli hjelpepleier lenger. nå heter det helsefagarbeider. 2 år på skole og 2 år i lære.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 Nå er det ikke noe som heter hjelpepleier mer- helsefagarbeider er det nye "ordet" for hjelpepleier OG omsorgsarbeider;) Vet ikke noe om hvor gammel du er, om du har fullført videregående eller om du har noe arbeiderfaring? Om du ikke har fullført videregående og er over 23 (tror jeg det er) så har du faktisk mulighet å gå dette uten å betale;) Om du har noe arbeiderfaring innen helse så har AOF skole som bare er over 1 år (kvelds- eller dagtid) 1-2 ganger i 14.dagen. Men da må du ha erfaring også tar du tverrfaglig eksamen der, og går opp til fagprøve når du har 5 års erfaring:) Ellers kan du gå "vanlig" videregående som da er 3 år med skole og ut i praksis;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå