Gå til innhold

"førstekonsulent", nødvendig med master?


kokelimonke

Anbefalte innlegg

Er på jobbjakt, og har funnet en stillingsannonse hvor det søkes etter førstekonsulenter.

Det står: For stillingen kreves høyere utdanning innenfor relevante samfunnsfag, gjerne pedagogikk.

Jeg har bachelor i pedagogikk, men mener å ha hørt at førstekonsulent krever utdannelse på Masternivå?

Noen som vet?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er førstekonsulent, og har ikke master :)

Mulig jeg er heldig, føler meg iallefall det. Da de andre med den tittelen der jeg jobber som er "ny"ansatt har det :)

Mitt råd til deg er SØK :)

Jeg fikk ikke jobben i første runde, men de likte meg så godt på intervjuet, at de tok meg inn senere da de trengte folk ;) Happy for det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, altså et av hvert svar, noen flere?

Ble litt forvirret av at det står "kreves høyere utdanning", og ikke spesifikt master..

Gidder ikke å bruke tid på å skrive søknad om den ikke vil bli vurdert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, takk bakoversveis! Da vet jeg hvertfall at det er mulig!

Kan jeg spørre, føler du at du mestrer jobben? Altså, at du innehar kompetansen som skal til for å gjøre jobben?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

he he mestrer og mestrer. Kan ikke alt nei, men fremla veldig på intervju at jeg er lærervillig og ønsker utfordringer. Vil sette meg inn i nye tinger etc. Så jeg har fått gå kurser, opplæringen er kanonbra. Og mye av det vi driver med lærer man ikke under utdanning uansett føler jeg. Så man må lese seg opp uansett om man har master eller ikke :)

 

Og siden den arbeidsplassen jeg fikk jobb i er under konstant forandring så passer det jo sikkert dem bra å ha noen som vil lære.

Føler meg veldig godt ivaretatt, og er ikke redd for å spørre om det er noe jeg lurer på. Og dette verdsette der jeg jobber. Og derfor trives jeg veldig bra.