Gå til innhold

"førstekonsulent", nødvendig med master?


kokelimonke

Anbefalte innlegg

Er på jobbjakt, og har funnet en stillingsannonse hvor det søkes etter førstekonsulenter.

Det står: For stillingen kreves høyere utdanning innenfor relevante samfunnsfag, gjerne pedagogikk.

Jeg har bachelor i pedagogikk, men mener å ha hørt at førstekonsulent krever utdannelse på Masternivå?

Noen som vet?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er førstekonsulent, og har ikke master :)

Mulig jeg er heldig, føler meg iallefall det. Da de andre med den tittelen der jeg jobber som er "ny"ansatt har det :)

Mitt råd til deg er SØK :)

Jeg fikk ikke jobben i første runde, men de likte meg så godt på intervjuet, at de tok meg inn senere da de trengte folk ;) Happy for det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, altså et av hvert svar, noen flere?

Ble litt forvirret av at det står "kreves høyere utdanning", og ikke spesifikt master..

Gidder ikke å bruke tid på å skrive søknad om den ikke vil bli vurdert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, takk bakoversveis! Da vet jeg hvertfall at det er mulig!

Kan jeg spørre, føler du at du mestrer jobben? Altså, at du innehar kompetansen som skal til for å gjøre jobben?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

he he mestrer og mestrer. Kan ikke alt nei, men fremla veldig på intervju at jeg er lærervillig og ønsker utfordringer. Vil sette meg inn i nye tinger etc. Så jeg har fått gå kurser, opplæringen er kanonbra. Og mye av det vi driver med lærer man ikke under utdanning uansett føler jeg. Så man må lese seg opp uansett om man har master eller ikke :)

 

Og siden den arbeidsplassen jeg fikk jobb i er under konstant forandring så passer det jo sikkert dem bra å ha noen som vil lære.

Føler meg veldig godt ivaretatt, og er ikke redd for å spørre om det er noe jeg lurer på. Og dette verdsette der jeg jobber. Og derfor trives jeg veldig bra.

 

Jeg tror kvinnfolk er dritdårlige på å søke jobb, de tørr ikke / vil ikke søke på en jobb dersom de ikke er 100 % kvalifiserte og kan alt under bedriftens ønskeliste på utlysningen.... Men husk at dette er kun ett ønske fra bedriften, man trenger ikke å ha alle de kvalitetene. Mannfolk derimot er kanskje kvalifisert til en ting de også søker de. Få deg albuer og skriv en bra søknad. Skreddersy den til stillingen som er utlyst og fremhev det du KAN !!!!

VIL DU HA DENNE JOBBEN??? ER DET NOE FOR DEG??? HVOR MOTIVERT ER DU??? :) :) :)

Om du synes jobben er noe dritt og ikke høres noe gøy ut, så skit i å søke. Ikke dersom du er redd for at de ikke vil lese søknaden din. For er det en bra bedrift så gjør de det.

 

Lykke til med jobbsøkingen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det står i utlysningen "høyere utdanning", men ikke noe mer så krever de ikke master. Om de hadde krevet master hadde skrevet det.

 

Jeg vet om rådgiverstillinger også jeg, der folk kan få de med bare bachelor. Men er ikke så mange av de da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

treårig relevant høyskole er som regel nok, men jeg tror du skal ha litt flaks om dette er første relevante jobb etter utdanning, ev om du har annen praksis som kan være relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstekonsulent og har ikke master. Men nå vet jo ikke jeg hvor du søker da. Selv jobber jeg på nav servicesenter.Jeg har en bachelor da. for stilling som rådgiver eller lignende er kanskje master mere nærliggende, men ikke som førstekonsulent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen :)

Tror jeg skal prøve å søke.. Faller nok litt innenfor den kategorien med kvinnfolk du nevner ;) -synes det er litt skummelt å skulle søke på en jobb jeg egentlig ikke føler jeg er kvalifisert for. Synes jobben virker veldig spennende, og tror det er gode muligheter for kursing og utvikling der.

Meen tror, som flere av dere sier, at sjansen er minimal for at jeg faktisk får den, det skader uansett ikke å søke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var førstekonsulent tidligere, (er rådgiver nå) og jeg har bare bachleor.

Syns du skal søke, jeg.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også førstekonsulen oghar ikke master. De to andre første konsulentene hos oss har ikke en gang bachelor.

 

Bachelor klassifiserer for høyere utdannelse i en stillingsannonse. Står som regel spesiefisert hvis det kreves master e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...