Gå til innhold

Du høres veldig ung ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en eller flere her inne som elsker å bruke denne setningen

"Du høres veldig ung ut"

"Dere høres veldig ung ut"

Hva er vitsen? Syns dere synd på dem? Er eventuell ung alder en forklaring på noe?

Er de litt syke, kanskje?

Skal mamma komme med klut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første jeg tenker når jeg ser den setningen er at de må være hanske gamle for å i det hele tatt tenke at det er noe poeng i å skrive "Du høres veldig ung ut".

Nei, denne ungdommen i dag... Det var ikkje slik den gang jeg var ung!

Skrevet

Ja, man skulle tro det, men jeg får derimot inntrykk av at de ikke nødvendigvis er så gamle, men svært modne etter deres egen vurdering.

Skrevet

Ung alder kan forklare umodne handlemåter eller tenkemåter som gjerne endrer seg med alder og mer livserfaring, samt at hjernen har utviklet seg ferdig, noe som ikke skjer før ved ca 25 års alder.

Det er ikke til å stikke under en stol at man ser annerledes på ting om man er 18 eller 38. Ting jeg syntes var verdens undergang da jeg var 20, rister jeg på hodet av i dag. Men dette finner du sikkert ut når du også blir litt eldre ;-)

Skrevet

Hehe, er enig med 10:37.

Hadde en barndomsvennine som hadde sex som 15-åring og skrøyta veldig av det. Jeg var 14, og sa bare: ja, hva så? Jeg har hørt det mange ganger allerede!

Da svarte hun med *trommevirvel*

"Åhr, du er så ung og uerfaren!"

Tror det er mye sånn her også. Det er ett eller annet som får de som er enda yngre ut til å føle seg så veldig mye eldre og mer modne enn andre :-P

Skrevet

10.40, dette var jo litt underholdene! Flirer nok litt for meg selv over at du poengterer det som HI skriver med et såpass beedrevitende eksempel.

Skrevet

Hihi, tenkte det samme selv :-) Men det kan jo hende hun er litt ung? Det ville ifølge henne selv forklart endel.

Skrevet

Ja, nettopp, det KAN forklare umodne handlemåter. Derfor er det ikke gyldig som forklaring.

Det mange 38-åringer som tenker som 18-åringer, og mange 18-åringer som er svært moden for alderen.

Skrevet

Hyggelig å kunne glede deg! Grunnen til at jeg poengterer det er jo fordi det er sant. Å eldes er som å bestige et fjell, vet du, man blir fortere sliten, men utsikten er veldig mye bedre. Og fra den fjellhylla jeg sitter på så ser jeg tydeligvis videre enn deg :-)

Skrevet

Jeg har et søskenbarn på snart 40 som oppfører seg som en 14-åring, og som sier at jeg på 26 er så "gammal og treeeg". Så en trenger ikke være ung for å oppføre seg idiotisk eller å være umoden.

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis negativt å se på verden med "unge øyne". Disse som er veldig erfarne her i livet ser ofte ikke alternative måter å tenke/gjøre ting på.

Skrevet

Noen ganger tenker jeg at en av dem som skriver her, må være mye yngre enn meg selv. F eks når en innlegger syns det er kjempetrist med en litt for billig forlovelsesring.

Er du 37 og nettopp skilt etter et konfliktfylt brudd, og har mye bal med eksen og samarbeidet omkring barna, så syns du ofte at sånt er noe vås å bruke krefter på.

Eller der man beklager seg over bonusfamilien: mange har knekkende likegyldige små bagateller å gremme seg over, men dyrker det på forumet. Har du vært mor, kone og stemor i noen år, syns du av og til det kan virke smålig å furte over at "stebarna vil bare sitte på pappas fang, ikke på mitt" osv.

Noen ganger er det selv språkbruken som virker ung, andre ganger beskriver vedkommende en verden som er forbeholdt de unge, eksempelvis maser om hvor mye partneren er ute med kompiser, kanskje ute og drikker både fredager og lørdager hver helg. Da tenker jeg de er unge, fordi de åpenbart har veldig få forpliktelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...