Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hamnet i en litt sur situasjon idag i barnehagen. Har vel ikke noe direkte spørsmål, men vil gjerne ha synspunkter...

Min datter på 2,5år, har veldig vanskelig med levering i bhg, og blir lett veldig lei seg, men sen går det jo passe fint utover dagen.

Men hun har litt vansker å slippe de ansatte, og holder seg i nærheten hele tiden.

Dette sliter self. også på oss foreldre, men vi prøver holde en god kommunikasjon med bhg, og prøver løse problemen.

Men nå virker det som om bhg-damene begynner bli lei oss, og frustrert over at hun ikke blir bedre.

Og de virker ha alt mer dårlig tid til å snakke med oss.

Igår stoppet jeg ene damen som jobber der, for å spørre om noe, men ble på en måte avvist, men jeg fikk vite litt da, som at jenta mi gråt om noen av de skulle på pause osv...

Dette hadde de snakket om tidligere, at det hadde løst seg opp, så dette var et steg tilbake.

Og så kom jeg in på ene gutten jeg så der og da, som jeg veldig ofte ser gråter, og sier at det var leit at man sjelden såg han glad.

Det jeg ikke visste var, at moren hans, som også jobber der, satt bak døren, og lyttet, og ble lei seg av hva jeg sa.

Dette hadde hun gått til bhg-damen jeg snakket med, og sagt ifra om at hun ble lei seg.

Bhg-damen stoppet med idag ved levering, med et rart smil og sa at jeg var uheldig med mitt utspill, og fortalte om dette, og denne damen jobber ved bhg.

Jeg sa da at jeg mener jeg ikke sa noe slemt om noen, og jeg beklaget at hun tok ille opp, men hadde ikke haft problem med å si det til moren heller hvis hun sto rett forran meg.

Men damen insisterte på at jeg skulle ikke komme med slike utsagn, fordi damen jobbet der.

Da tenker jeg at jeg får jo høre det hele tiden, fordi det er sant, og noe man må jobbe med.

Jeg følte også at moren fikk større støtte av bhg-damen, fordi hun jobber der, mens jeg som bare har ungen min der, måtte jobbe med saken.

Men begge ungene gråter og det er jo ikke mindre sant om man ikke sier noe.

Og føler dette blir bare verre og verre stemning mellom oss voksne.

En annen bhg-dame skulle våre støttekontakten til jenta mi, men hun har jo ikke gjort noe annet enn å trekke seg unna, og jeg vet ikke hvorfor.

Det har jeg ikke vart noe annet enn høflig og snill, men det virker også at jenta mi går heller til andre damer enn just henne.

Alt startet så flott i bhg og nå vet jeg ikke hva som er hva lenger... Inspill noen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med de i bhg. som mener at du brød deg med noe du ikke har noe med. Du får beskjed om å jobbe med ditt barn - og det har sikkert den andre moren fått beskjed om også når det gjelder sitt barn. Uten at du skal vite noe om det.

Skrevet

Synes de oppfører seg uprofesjonelt overfor deg. De skal jo ikke la det gå utover di datter. Og det høres ut som de har noe imot deg uten grunn. Jeg ville ha prøvd å bytte barnehage når ikke de klarer å hjelpe di datter tilfredstillende. Og denne gutten som altid gråter har sikkert ikke godt av å gå i barnehagen moren jobber i, blir sikkert sjalu og sur når mor må trøste andre barn ol. Og de andre ansatte tør sikkert ikke ta det opp med henne face to face siden de er kollegaer.

Skrevet

Kanske du ikke leste nøye nok, eller kanske du missforstod meg...Men er ikke det kanske leit at man ikke får bry seg om at noen har det vondt? Jeg vil jo at mennesker ska bry seg om hverandre og at man kan trøste hverandre. Jeg har jo ikke sagt at moren eller bhg har gjort noe galt ovenfor det andre barnet, heller ikke velat at det skulle oppfattes slikt... Jeg ville jo bare at den gutten skulle ha det bra.

Og det var ikke bare denne tingen jeg snakket om, uten hele situasjonen på bhg jeg ville få litt innspill på... Er det noe jeg bør gjøre?

Skrevet

Takk kinderegget for ditt innspill, flott at du prøver forstå hva jeg prøvde og si her. Jeg vil jo ingen ille, men heller ikke at noen vil oss ille.

Og at du ikke får det til å virke som att jeg er helt på bærtur her

Skrevet

hvor mange barn er det på denne avdelingen?

jeg syns det er rart om barnehagen ikke klarer å gjøre 2 av 14 barn trygge på å være der.

Skrevet

Jeg ville prøvd å være klar i kommunikasjonen med dem. Si akkurat hvordan du opplever situasjonen, at du føler de har resignert litt (hvis jeg har oppfattet dette riktig). Jeg ville også holdt meg til din egen konkrete situasjon uten å blande inn hva du føler de gjør angående andre barn og foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...